شناسهٔ خبر: 31802446 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دمشق: جنایات ائتلاف آمریکا در سوریه لکه ننگی بر پیشانی دموکراسیهای دروغین خواهد بود

وزارت خارجه سوریه با اشاره به دروغین بودن دموکراسیهای غربی و آمریکایی، رخدادهای منطقه و سوریه را معلول طرحهای این کشورها دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که رخدادهای این کشور برخی از کشورهای منطقه، حاصل یک توطئه غربی به رهبری آمریکا است.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هدف از این رخدادها بازگشت به گذشته استعمارگرایانه در پوششی جدید است تا بتوانند اراده کشورهای منطقه را بر اساس اهداف و خواسته‌های خود قرار دهند.

وی اظهار داشت که هدف از چنین رخدادهایی، غارت ثروت ملتهای منطقه و مصادره توانمندیهای آنان است تا رژیم صهیونیستی بتواند دست برتر را در برابر حقوق و منافع کشورهای عربی داشته باشد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که «جنایات و کشتارهای وحشیانه گروههای تروریستی در اقصی نقاط سوریه و [جنایاتی] که کشورهای [حاضر در] ائتلاف غیر قانونی آمریکا در شهرهای رقه و دیرالزور انجام دادند که به سر حد جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد، لکه ننگی بر پیشانی این دموکراسیهای دروغین خواهد بود».

این منبع ادامه داد: «بیانیه صادره از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس پیرامون سوریه، سند تاریخی در دروغ، نفاق، لاپوشانی است که بر هیچ کس پوشیده نیست».

وی تصریح کرد که این کشورها، نخستین مسئول خونریزی در سوریه و کشورهای منطقه و نابودی و ویرانی آن هستند و به هیچ عنوان به بازسازی این کشورها اهمیتی نمی‌دهند و برای مشارکت در بازسازی نیز دعوت نخواهند شد.

دمشق با تأکید بر توقف مداخله کشورهای غربی و آمریکا در امور داخلی خود، در پایان خاطر نشان کرد که ملت و ارتش سوریه که در برابر تجاوز تروریستی و گرایشات توسعه‌طلبانه و قلدرمآبانه ایستاد، امروز برای شکست کامل طرح غربی، حفظ تمامیت ارضی و اتحاد ملت سوریه و تصمیم ملی مستقل آن مصمم‌تر است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما