شناسهٔ خبر: 31802172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر نیرو خبر داد؛

اجرای ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین کن در استان بوشهر

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت پروژه‌های آب شیرین‌کن در حال ساخت استان بوشهر به ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است، گفت: همه این واحدها در دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید و از این طریق بالغ بر ۴۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شیرین‌‌کن‌ها قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در حاشیه مراسم شروع عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن ۶۵۰۰ مترمکعبی دالکی- وحدتیه با اشاره به اینکه در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به بوشهر عملیات اجرایی ۶ پروژه مهم صنعت آب و برق در این استان آغاز خواهد شد، گفت: از این تعداد سه پروژه مربوط به طرح‌های خطوط انتقال و پست‌های فشار قوی است که عملیات اجرایی آن‌ها با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی افزود: در جریان سفر امروز رئیس‌جمهور به بوشهر عملیات اجرایی سه پروژه مهم نمک‌زدایی آب دریا نیز آغاز خواهد شد که این سه طرح قادر خواهند بود سالانه حدود ۲۹ میلیارد لیتر آب شیرین را برای مصارف شرب و بهداشت فراهم کنند. همچنین برای این سه طرح اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و جمعیتی بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهند داد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه برخی از فازهای این سه پروژه برای شروع فصل تابستان سال آینده آماده بهره‌برداری خواهند بود، ادامه داد: براساس برآورد صورت گرفته در حال حاضر ظرفیت پروژه‌های آب شیرین‌کن در حال ساخت استان بوشهر به ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است.

اردکانیان تصریح کرد: تمامی این واحدها در دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید و از این طریق بالغ بر ۴۵ درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش آب شیرین‌‌کن‌ها قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات دولت تدبیر و امید موجب شده است تا تحول بزرگی در تامین آب شرب مطمئن و پایدار برای هموطنان بوشهری شکل بگیرد و این روند همچنان تداوم خواهد داشت چرا که دولت درصدد است در یک نواری به عرض ۱۰۰ کیلومتر در جنوب کشور بتواند نیازهای شرب و بهداشت این مناطق را از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین کند.

وزیر نیرو اضافه کرد: طرح‌های نمک‌زدایی پروژه‌های گران قیمتی هستند و دولت یارانه قابل توجهی را برای اجرای این پروژه‌ها پرداخت می‌کند به طوری که هزینه شیرین کردن هر مترمکعب آب دریا برای دولت حدود هفت هزار تومان است ولی رقم دریافتی از ساکنان مناطق شهری حدود ۵۰۰ تومان و برای مناطق روستایی نیز نیمی از همین ۵۰۰ تومان از مردم دریافت می‌شود؛ بنابراین انتظار می‌رود مصرف کنندگان ما نیز دقت بیشتری در نحوه استفاده از مایع حیاتی داشته باشند.

اردکانیان در بخش پایانی سخنان خود گفت: وزارت نیرو در کل استان بوشهر ۱۰۴ پروژه بزرگ در دست اجرا دارد که این طرح‌ها در حال حاضر حدود ۴۲ درصد پیشرفت دارند و برای آن‌ها بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و یا هزینه خواهد شد.

نظر شما