شناسهٔ خبر: 31801746 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

ولنجک چرا گران‌ترین محله پایتخت است؟

در بالاترین بخش پایتخت، آن‌جا که به بام تهران و توچال ختم می‌شود محله‌ای قرار دارد به نام ولنجک؛ شمالی‌ترین محدوده تهران واقع در منطقه یک شهرداری.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

در بالاترین بخش پایتخت، آن‌جا که به بام تهران و توچال ختم می‌شود محله‌ای قرار دارد به نام ولنجک؛ شمالی‌ترین محدوده تهران واقع در منطقه یک شهرداری. ولنجک از همه نظر جزو مرفه‌ترین نقاط شهر است و شاید اصلا مرفه‌ترین و لاکچری‌ترین محله مسکونی در پایتخت به شمار بیاید. شمال این محدوده را کوه‌های توچال و جنوب آن را بزرگراه پارک‌وی احاطه کرده است. همچنین در قسمت غربی محله قدیمی و اصیل درکه وجود دارد. اما فکر می‌کنید قیمت خرید آپارتمان در ولنجک، حدودا چقدر است؟

ولنجک وسعت زیادی دارد و برای جست‌و‌جوی علت وسیع بودن این منطقه باید به گذشته ولنجک نگاهی انداخت؛ زمانی که این محدوده روستایی بود با اهالی دامدار و کشاورز یعنی صد سال پیش. امام جمعه ولنجک مدتی بعد، به ساخت و ساز محله پرداخت و چنین شد که مرتفع‌ترین و بهترین محله شهر تهران احداث گشت. اما در کنار این‌ها باید به عوامل دیگری که در لوکس بودن ولنجک دخیل هستند، اشاره کرد:

۱٫ دسترسی و موقعیت جغرافیایی

پیش‌تر از موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که به یمن این وضعیت به ولنجک اعطا شده، صحبت کردیم. علاوه بر این دو شاخص اما دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی نیز مزیدی است بر این علت. همسایگی با ایستگاه مترو تجریش، تاکسی‌هایی که به میدان تجریش می‌روند، اتوبوس‌های تجریش-درکه و پایانه شهید افشار-ولنجک و در کنار این‌ها بی آر تی تجریش-راه‌آهن، ولنجک را از نظر دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در وضعیت مطلوبی قرار داده است. همچنین در پمپ بنزین ولنجک، تاکسی‌هایی به مقصد دانشگاه شهید بهشتی و بام تهران دیده می‌شود. از دیگر سو، به دلیل قرار گرفتن این دانشگاه در محله ولنجک، تاکسی‌های تجریش و میدان ونک نیز در مقابل دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستند.

۲٫ اماکن استراتژیک و مهم

ولنجک علاوه بر این‌که یک محله مرفه به شمار می‌آید، به چند دلیل مهم در مرکز توجه است؛

اول: وجود سازمان اجلاس سران در این منطقه که در آن انواع و اقسام برنامه‌های بین‌المللی داخلی برگزار می‌شود.

دوم: دانشگاه شهید بهشتی که پیش‌تر به آن دانشگاه ملی می‌گفتند و تاسیسش به سال‌های پیش از انقلاب بازمی‌گردد.

سوم: بام تهران، توچال، مراکز درمانی و پاساژهای متعدد مانند بیمارستان طالقانی، رامتین، مرکز خرید ولنجک، پاساژ توچال و مرکز جراحی ولنجک.

با همه این‌ها، احتمالا متوجه شده باشید به چه دلیل خرید و فروش آپارتمان در ولنجک به رویای خیلی از ما تبدیل شده باشد و می‌خواهیم حداقل از آخرین قیمت‌ها سر در بیاوریم. توصیه می‌کنیم برای این کار، به سایت دیوار و آگهی‌های موجود در آن سری بزنید.

از خانه‌های ارزان‌تر شروع می‌کنیم؛ برای مثال موردی که در این سایت آگهی شده: یک آپارتمان ۹۰ متری، دو خوابه با ۵ سال سن ساخت و امکاناتی از قبیل لابی‌من ۲۴ ساعته واقع در خیابان ۱۶ ولنجک که به قیمت یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ با یک حساب و کتاب سرانگشتی متوجه می‌شویم هر متر مربع این واحد، ۲۰ میلیون تومان حدودا می‌ارزد. در مورد دیگری نیز آپارتمانی ۵۸ متری با ۱۱ سال سن ساخت، فول امکانات و تک خوابه یک میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان آگهی شده است؛ دقیقا متری ۲۴ میلیون تومان. اما قیمت خرید خانه و آپارتمان در ولنجک بسیار متغیر است. برای مثال در سایت دیوار واحدی ۲۴۰ متری، نوساز و سه خوابه با دو هزار متر زمین، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ متری ۴۵ میلیون تومان! برای دیدن سایر آگهی‌ها همین حال سایت دیوار را باز کنید و منطقه ولنجک را در بخش املاک جست‌و‌جو کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

نظر شما