شناسهٔ خبر: 31801595 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بانوان در نهاد خانواده نقش مرزبانی را برعهده دارند

  بانوان با محافظت از نهاد خانواده و انجام وظایف همسران خود در تربیت فرزندان، پشتیبان آنان در انجام

صاحب‌خبر -

 

بانوان با محافظت از نهاد خانواده و انجام وظایف همسران خود در تربیت فرزندان، پشتیبان آنان در انجام وظایف مرزبانی خود هستند.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، کارگاه آموزشی « رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده با محور تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی و راهکارهای عملی برای پیشگیری از این آسیب‌ها» برای همسران مرزبانان استان اردبیل  به همت جهاددانشگاهی و با مشارکت امور بانوان استانداری اردبیل  برگزار شد.

در آغاز این کارگاه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: همسران مرزبانان استان وظیفه‌ای به مراتب بالاتر دارند و ارزش کار آنان در راستای ایجاد امنیت کمتر از مرزبانان نیست .

فریبا محمدلو با بیان اینکه این کارگاه در راستای توانمندسازی بانوان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بانوان با محافظت از نهاد خانواده و انجام وظایف همسران خود در تربیت فرزندان، پشتیبان آنان در انجام وظایف مرزبانی خود هستند.

وی با بیان اینکه همسران مرزبانان در نبود پدر خانواده وظایف تربیت و پرورش فرزندان را دو برابری به دوش می‌کشند، افزود: بانوان این خانواده‌ها به خاطر برقراری امنیت در کشور تمام  این زحمات و تلاش‌ها را به جان می‌خرند و به مانند مرزبانان شایسته تقدیر هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف آگاه‌سازی از آسیب‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: بانوان باید بتوانند با فرزندان خود در درون خانواده ارتباط مناسبی برقرار نمایند تا از ارتباطات نامعقول فرزندان خود در جامعه جلوگیری کنند . همچنین بانوان با استفاده از شیوه‌های تربیت دینی و اسلامی می‌توانند فرزندان خود را از آسیب‌های تهاجم فرهنگی در امان نگه دارند.

در این کارگاه، مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج اردبیل با بیان اینکه ورود تکنولوژی و تلفن‌های همراه هوشمند و دسترسی آسان به این ابزار برای همه اقشار جامعه، ضرورت آموزش و سواد استفاده صحیح از آن را دوچندان کرده است گفت: با توجه به رشد روز افزون تعداد کاربران در فضای مجازی  باید در کشور  استاندارد‌ لازم برای دسترسی و استفاده مناسب از اینترنت تبیین شود .

حامد رضایی نبود فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در میان مردم را باعث پیشی گرفتن تاثیرات منفی آن در جامعه عنوان و اظهار‌کرد: مراقبت از سلامت ذهن فرزندان را باید جدی گرفت و با تعریف نیاز مناسب برای کودکان  ضمن کنترل حس کنجکاوی‌شان، با پاسخ صحیح به نیاز کودکان می‌توان فضای حقیقی را برای‌ آنان لذت‌بخش و حضور در فضای مجازی را کمرنگ کرد.

وی محیط خانواده را اولین محیط برای پیشگیری از آسیب‌ها و اعتیاد به فضای مجازی عنوان و تصریح کرد: در صورت انتقال مناسب آموزش‌های لازم به والدین و آشنایی آنان با خطرات و در عین حال مزایا و محاسن فضای مجازی، می‌توان امیدوار بود که تا حدی اهداف پیش‌بینی شده محقق شود.

رضایی اعتیاد به فضای مجازی را مانند اعتیاد به مواد مخدر دانست و خاطرنشان‌کرد: با تغییر سبک استفاده از فضای مجازی و تعیین جایگزین مناسب برای آن می‌توان تأثیرات مخرب آن را کاهش و میزان سرانه مطالعه را افزایش داد .

 


انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما