شناسهٔ خبر: 31800091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

چهره سال «هنر انقلاب» استان خراسان‌رضوی معرفی می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی گفت: چهره سال «هنر انقلاب» استان خراسان‌رضوی معرفی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، میثم مرادی‌ در جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ‌خراسان‌رضوی به برکت وجود مضجع منور رضوی و بهره‌مندی از چهره‌های صاحب‌نام فرهنگی، هنری و علمی در سطح کشور می‌درخشد. فعالیت‌های شاخصی نیز در حوزه هنر انقلاب در این استان انجام شده و به‌عنوان قطب فرهنگ دینی و انقلابی کشور شناخته می‌شود.  

وی افزود: ۲۰ فروردین، روز شهادت شهید اهل قلم، مرتضی آوینی، در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی تعیین شده و حوزه هنری انقلاب اسلامی هرساله ویژه‌برنامه‌های متعددی را به مناسبت هفته هنر انقلاب از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ فروردین در سطح کشور برگزار می‌کند.  

مرادی ادامه داد: در این راستا حوزه هنری خراسان رضوی درصدد است این بار نیز همچون گذشته از هم‌افزایی و مشارکت تشکل‌های مردمی، مجامع هنر انقلاب و دستگاه‌های دولتی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این هفته در فروردین ۱۳۹۸ بهره گیرد و جلسه امروز برای تحقق این مهم، برگزار شده است.  

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی درباره مهم‌ترین برنامه‌های محوری که تاکنون برای هفته هنر انقلاب سال ۹۸ در نظر گرفته شده  گفت: حوزه هنری هرساله در این هفته و طی مراسمی چهره سال هنر انقلاب کشور را معرفی می‌کند ما نیز در سطح استان با مشارکت مسئولان و فعال فرهنگی و هنری و پیشکسوتان عرصه هنر انقلاب «چهره سال هنر انقلاب خراسان رضوی» را انتخاب کرده و در ویژه‌برنامه‌ای وی را معرفی و از زحمات و فعالیت‌های ایشان تجلیل می‌کنیم.  

وی تصریح کرد: دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و ارائه گزارشی تصویری از فعالیت‌های جبهه هنر انقلاب، رونمایی از ۶ اثر نقاشی درباره بازنمایی وقایع انقلاب اسلامی، معرفی کتاب‌هایی باموضوع ادبیات انقلاب و خاطرات ایثارگران، برپایی کارگاه هنرهای تجسمی و برگزاری گردهمایی هنرمندان انقلابی و آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با هدف تجدید میثاق هنرمندان با شهدا از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای هفته هنر انقلاب است.  

مرادی خاطرنشان کرد: آغاز سلسله نشست‌های تخصصی «سینما حماسه» با موضوع بررسی ابعاد مختلف حماسه در سینمای ایران و جهان، افتتاح کارگاه دائمی تربیتی و آموزشی «شعر انقلاب» ویژه دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش استان، برگزاری اختتامیه دومین رویداد هنری «چله نمایش ما» که از دهم تا ۲۲ بهمن سال جاری در قالب اجرای ۱۴۸ اجرای تئاتر مردمی در سطح مناطق شهری و روستاهای اطراف مشهد برگزار شد، نیز از دیگر ویژه‌ برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی برای هفته هنر انقلاب است.  

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه هرساله بیش از یک میلیون زائر عرب‌زبان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، ادامه داد: «سینما زائر» عنوان برنامه‌ای است که ویژه مخاطبان عرب‌زبان با هدف معرفی دستاوردهای هنر انقلاب اسلامی و آشنایی آنان با سینمای ایران، به اکران منتخب فیلم‌های جریان انقلاب اسلامی در یکی از سالن‌های سینما هویزه مشهد اختصاص دارد و افتتاحیه آن از هفته هنر انقلاب خواهد بود.

وی افزود: باشگاه هنری «بهمن» ویژه مساجد منتخب سطح شهر مشهد با هدف شناسایی و تربیت عناصر مستعد در رشته‌های داستان‌نویسی، شعر و نمایش از هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز به کار می کند. شعار سال و پوستر هفته هنر انقلاب نیز طی روزهای آتی توسط دفتر مرکزی حوزه هنری انقلاب اسلامی اعلام و رونمایی می‌شود.  

در ادامه جلسه نمایندگان نهادهای مختلف فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود را درباره کمیت و کیفیت برگزاری ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب بیان کردند.

 محمد علی چمی‌گوی، مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه هنرمندان شاخص و شناخته‌شده‌ای در سطح مشهد و خراسان رضوی فعالیت دارند که عموم مردم آنها را نمی‌شناسند، گفت: پیشنهاد می‌کنم با همکاری صداوسیمای خراسان رضوی در هفته هنر انقلاب هرشب برنامه‌ای به معرفی تولیدات و چهره‌های فعال در عرصه‌های مختلف مستند، انیمیشن، فیلم کوتاه، گرافیک، شعر و غیره اختصاص یابد.

وی افزود: همچنین شایسته است برگزاری نمایشگاهی برای ارائه آثار تمامی گروه‌های عرصه‌های متعدد هنر انقلاب مورد توجه قرار گیرد و در مجموع تمامی این برنامه‌ها هنرمندان شهرستانی و توانمندی آنان نیز فراموش نشود.  

علی اصغر رجبی، رییس بسیج هنرمندان خراسان رضوی نیز در این نشست، پیشنهاد برگزاری برنامه‌هایی با موضوع تبیین گام دوم انقلاب در قالب میزگردهای تخصصی، معرفی کتاب «فتح خون» اثر شهید آوینی درباره قیام امام حسین (ع)، همکاری گروه‌های هنری با گروه‌های جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی و اجرای نمایش و سرود در مراکز عمومی را مطرح کرد.  

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

نظر شما