شناسهٔ خبر: 31798577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری

۸ پروژه میراث فرهنگی در بوشهر به بهره‌برداری می رسد

هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان بوشهر هشت پروژه میراث فرهنگی با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان به بهره‌برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ارغوان مهدی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران از بهره برداری از هشت پروژه میراث فرهنگی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل مدرسه تاریخی گلستان، عمارت مبارکی، قلعه ملک منصورخان شبانکاره‌ای، هتل ۲ ستاره ناکو، هتل سنتی ادریس، مجتمع گردشگری تفریحی الماس دشتستان، سفره‌خانه سنتی دشتی و کشتی تفریحی سکان طلایی هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر بابیان اینکه برای اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها چرخه صنعت گردشگری در استان بیش از همیشه به گردش در می‌آید.

وی ادامه داد: در بافت تاریخی شهر بوشهر ۲ عمارت که جزء مطالبات مردمی بوده بازسازی‌شده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در سال جاری قلعه‌ها و عمارت‌های زیادی مرمت و ساماندهی شده است گفت: قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای یکی از پروژه‌های بزرگی است که با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و می‌تواند جهش خوبی در توسعه گردشگری آن منطقه داشته باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: واگذاری قلعه ملک منصور خانه شبانکاره‌ای به بخش خصوصی می‌تواند در اشتغال‌زایی منطقه مثمر ثمر باشد.

وی در خصوص افزایش تخت‌های اقامتی گفت: با افتتاح دو هتل ستاره ناکو و سنتی ادریس ۸۴ تخت اقامتی به مجموع تخت‌های اقامتی استان اضافه می‌شود.

مهدی‌زاده افزود: این هتل‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۱۴۰ میلیارد ریال در دو نقطه مرکز شهر و محله‌های جنوبی احداث‌شده است.

وی افزود: سفره‌خانه سنتی در شهر خورموج، مجتمع گردشگری در وحدتیه دشتستان و کشتی تفریحی در اسکله بوشهر از سایر پروژه‌های اشتغال‌زایی هستند که در بخش گردشگری استان آماده بهره‌برداری است.

وی گفت: اجرای این پروژه‌ها از سوی بخش خصوصی نشان می‌دهد ظرفیت گردشگری استان بالا است و می‌طلبد سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر انجام شود.

انتهای پیام/م

نظر شما