شناسهٔ خبر: 31797592 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

قیمت انواع آجیل، میوه و شیرینی در بازار

برترین ها

گروه اقتصادی: زمان زیادی تا شروع سال جدید باقی نمانده و به رسم هر ساله بازار اقلام اساسی نوروز (آجیل، میوه و شیرینی) با رونق بیشتری رو به رو می‌شود که این امر به نوسان قیمت در بازار اقلام خوراکی دامن زده و امسال به دلیل گرانی خریدهای نوروزی از هر سال سخت‌تر شده است.

صاحب‌خبر -
قیمت آجیل آنقدر بالا رفت که رئیس اتحادیه صنف خشکبار و آجیل تهران از توقف روند صعودی قیمت‌ها در این بازار خبر داد، همچنین  بنا بر اعلام بنکداران و خرده فروشان سطح شهر می توان گفت فروش آجیل در آستانه عید نوروز ۷۰ تا ۸۰ درصد افت پیدا کرده است.از طرفی رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه شیرینی جزو اقلام پرمصرف خانوارهای ایرانی به شمار می‌رود، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن توان اقتصادی خانواده‌ها، باوجود مشکلات فراوانی که صنف ما با آن مواجه است، ترجیح داده ایم به مناسبت نوروز قیمت اجناس خود را افزایش ندهیم. با این وجود قشر بزرگی از مردم توانایی خرید همان شیرینی را هم ندارند! همزمان توزیع تدریجی میوه‌های تنظیم بازاری شب عید (سیب و پرتقال) با تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی آغاز شده است.آخرین بررسی‌ها از سطح بازار اقلام خوراکی نوروزی نشان می‌دهد که هر کیلوگرم انجیر خشک استهبان ۱۶۰ هزار تومان است. اگر انجیر‌ها بیشتر رسیده باشند و پرک شده باشند، کیلویی ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. تخمه کدو از همه بیشتر مشتری دارد.

کوچک‌دانه‌ها را می‌فروشند ۶۰ هزار تومان و کدویی‌ها را که کمی بزرگ‌ترند، ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان قیمت می‌گذارند. تخمه جابونی در اکثر مغازه‌ها ۵۵ هزار تومان است.تخمه هندوانه هم در بعضی مغازه‌های پیدا می‌شود که کیلویی ۳۴ هزار تومان قیمت خورده است. در اخر تخمه سیاه که خیلی‌ها آن را جزو آجیل شب عید به حساب نمی‌آورند کیلویی ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. تخمه آفتاب‌گردان هم عموما همین قیمت را دارد.نخودچی ارزان‌ترین چیزی است که می‌توانید از یک مغازه آجیل‌فروشی بخرید. چراکه کیلویی ۲۰ هزار تومان قیمت دارد. آجیل‌های مخلوط عموما کیلویی ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
قیمت انواع آجیل در بازار شب عید
ثثثث
رئیس اتحادیه شیرینی فروشان و قنادان هم با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای عرضه شیرینی در شب عید اعمال نشده است، گفت: شیرینی‌های پر فروش در شب عید براساس قیمت مصوب عرضه می‌شود.
قیمت انواع آجیل، میوه و شیرینی در بازار
وی قیمت هر کیلوگرم شیرینی در قنادی درجه یک را بدین ترتیب اعلام کرد و گفت: کیک یزدی 15 هزار تومان، شیرینی تر 26 هزار تومان، دانمارکی، 21 هزار تومان، زبان 21 هزار و 500 تومان، پاپیونی 21 هزار و 500، برنجی 21 هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.بهره‌مند قیمت هر کیلوگرم از شیرینی‌ها مذکور را در قنادی‌های درجه 2 بدین ترتیب اعلام کرد: هر کیلو گرم شیرینی در قنادی درجه 2 نسبت به قنادی درجه یک 2 هزار تومان پایین‌تر است و بدین ترتیب قیمت کیک یزدی 13 هزار تومان، شیرینی تر 24 هزار تومان، دانمارکی 19 هزار تومان، زبان 19 هزار و 500 تومان، پایونی 19 هزار و 500 تومان، برنجی 19 هزار و 500 تومان است.قیمت انواع شیرنی درجه یک در بازار شب عید
ثثثث
رئیس اتحادیه بار فروشان میدان میوه و تره بار نیز از کاهش ۲۰ درصدی قیمت سیب و پرتقال در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات سیب درختی و پرتقال از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، قیمت با روند نزولی در بازار همراه است.
قیمت انواع آجیل، میوه و شیرینی در بازار
وی نرخ هر کیلو پرتقال جنوب در میدان میوه و تره بار را ۵ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو پرتقال شمال ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، کیوی ۴ تا ۹ هزار تومان، نارنگی بندری ۹ تا ۱۶ هزار تومان، نارنگی تخمه پاکستانی ۵ تا ۱۰ هزار تومان، موز ۹ تا ۱۱ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان و سیب لبنانی قرمز ۵ تا ۱۱ هزار تومان است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود. همچنین نرخ هر کیلو خیار گلخانه را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است.

نظر شما