شناسهٔ خبر: 31795967 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز انجام می‌شود؛

بهره‌برداری ازاسکله ۵۰ هزارتنی جزیره نگین بوشهر باحضور رئیس‌جمهور

اسکله ۵۰ هزار تنی کانتینری جزیره نگین بندر بوشهر ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسکله ۵۰ هزار تنی کانتینری مجتمع بندری نگین واقع در جزیره نگین بندر بوشهر ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و به دستور رئیس‌جمهور که در عسلویه حضور دارد، از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

به گفته سیاوش ارجمندزاده، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، همزمان با سفر هیئت دولت به این استان، از چهار پروژه بندری بهره‌برداری خواهد شد که مهم‌ترین آن افتتاح اسکله کانتینری نگین با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، دیگر پروژه‌های بندری این استان که در سفر امروز هیئت دولت و وزیر راه و شهرسازی به بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد را لایروبی پای اسکله مجتمع نگین به حجم یک میلیون مترمکعب و عمق ۱۲.۵ متر اعلام کرد و افزود: این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر اجرا می‌شود.

وی پروژه ساخت جاده دسترسی جزیره نگین به طول ۹.۵ کیلومتر و پل ۱۷۶ متری اتصال این جزیره به بندر بوشهر را که با هزینه ۶۳ میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی ساخته می‌شود، از دیگر پروژه‌های مهم اداره کل بنادر این استان عنوان و اظهار کرد: قرار است در این سفر پروژه لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر به طول ۱۷۴ کیلومتر و عمق ۱۰.۸ متر با حجم ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی سازمان بنادر نیز آغاز شود.

نظر شما