شناسهٔ خبر: 31794550 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

پرسپولیس و استقلال با برد و صدرنشینی به استقبال دربی رفتند

پایان خوش 97 برای برانکو و شفر

تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال روز گذشته با برد و صدرنشینی به استقبال دربی رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پرسپولیس و استقلال روز گذشته با برد و صدرنشینی به استقبال دربی رفتند. پرسپولیس 3 بر یک از سد سپیدرود رشت گذشت و اسقلال نیز با یک گل تیم نساجی مازندران را شکست داد.

 

سپیدرود رشت یک – پرسپولیس 3

شاگردان برانکو به صدر جدول برگشتند

Image result for ‫سپیدرود رشت یک – پرسپولیس 3‬‎load="typeof google==='object'&&google.aft&&google.aft(this)" src="https://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user200157/news/capture_205.jpg" style="margin-top: 0px;" width="649" />

تیم‌های سپیدرود رشت و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه سردار جنگل و از ساعت 16 به دیدار هم رفتند که این مسابقه در پایان با نتیجه 3 بر یک به سود تیم پرطرفدار پایتخت به اتمام رسید. با این نتیجه پرسپولیس 45 امتیازی شد و به صدر جدول رفت تا سال 97 را به‌عنوان تیم نخست تمام کرد. گل‌های پرسپولیس توسط علی علیپور(10)، احمد نوراللهی(31) و سیامک نعمتی(40) به ثمر رسید و در سوی مقابل محمد غلامی(67) زننده تک گل تیمش بود. شاگردان نادر دست‌نشان هم با 13 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا همچنان در منطقه خطر قرار داشته باشند.

 ترکیب اولیه دو تیم

برای پرسپولیس در این بازی بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی(کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، مهدی ترابی، سیامک نعمتی و علی علیپور در ترکیب اصلی قرار گرفتند. دست‌نشان هم کوروش ملکی- لوکا نوزادزه -میثم تهیدست - میلاد شیخ‌سلیمانی - میثم فردوسی -حسین ابراهیمی - امین جوادی‌مقدم - مهرداد بایرامی- محمد علیزاده -میلاد قربانزاده و محمد غلامی را در ترکیب اصلی قرار داد.

 حفظ رکورد صددرصدی پرسپولیس

پرسپولیس برای پنجمین بار رودرروی سپیدرود قرار گرفت و درنهایت توانست به پنجمین برد خود دست پیدا کند تا رکورد صددرصدی‌اش در برابر این تیم گیلکی حفظ شود. آنها پیش از این و در این فصل دو بار با نتایج یک بر صفر از سد حریف خود گذشته بودند و حالا پرگل‌ترین دیدار این دو تیم رقم خورد.

 و اینک خودنمایی داور کنار دروازه

حسین زرگر حدفاصل دو دقیقه، دو بار اعلام پنالتی کرد. او ابتدا پنالتی شجاع را گرفت اما سپیدرودی‌ها موفق به گل کردن توپ نشدند. همان توپ برگشت و در محوطه جریمه سپیدرود بازهم اعلام پنالتی شد اما حسن اکرمی، داور کنار دروازه پس از مشورتی که به داور وسط داد او را از تصمیم خود منصرف کرد و باعث شد تا بازی ادامه پیدا کند. چند دقیقه بعد اکرمی به زرگر توصیه کرد تا به مهدی شریفی مهاجم نیمکت‌نشین پرسپولیس که پشت دروازه در حال گرم کردن بود کارت بدهد.

 طلسم‌شکنی بایرامی برابر پرسپولیس

مهرداد بایرامی زننده اولین گل سپیدرود در دیدار برابر پرسپولیس بود. در چهار رویارویی قبلی، این تیم موفق نشده بود دروازه پرسپولیس را باز کند اما حالا این اتفاق رخ داد. محمد غلامی هم می‌توانست دومین گل تیمش را به ثمر برساند اما رادوشوویچ پنالتی‌اش را سیو کرد. رادوشوویچ در بازی جام‌حذفی دو سال پیش پرسپولیس برابر قشقایی در ضربات پنالتی هیچ کدام از پنالتی‌ها را سیو نکرد. او این فصل مقابل نساجی هم از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز شد.

 تصمیم عجولانه هواداران سپیدرود

بعد از اینکه گل سوم پرسپولیس در نیمه اول به ثمر رسید تعدادی از هواداران سپیدرود ورزشگاه را ترک کردند. آنها به گمان اینکه یک باخت تلخ دیگر مانند شکست برابر سپاهان و استقلال برایشان رقم خواهد خورد استادیوم را ترک کردند اما در نیمه دوم سپیدرود نه‌تنها گل نخورد بلکه موفق شد یکی از گل‌ها را هم جبران کند و اگر درخشش رادوشوویچ نبود می‌توانست به گل‌های دوم و شاید هم سوم برسد.

 علیپور و فراموشی السد

علی علیپور فصل قبل هم در رشت توانسته بود به سپیدرود گل بزند و دوباره این اتفاق در این فصل تکرار شد. مهاجم سرخپوشان تهرانی بعد از دیدار با السد که موقعیت‌های زیادی را خراب کرد موفق شد با گلزنی در این دیدار دوباره به شرایط عادی باز گردد. او در جدول گلزنان با 11 گل پشت سر کی‌روش استنلی و در کنار آنتونی استوکس قرار گرفت.

 سپیدرود 2 رقمی شد!

تعداد هفته‌هایی که سپیدرود در کسب برد ناکام مانده به 10 هفته رسید. آنها آخرین بار در هفته دوازدهم با یک گل فولاد را در اهواز شکست دادند ولی بعد از آن نه با علی کریمی و نه سهیل حق‌شناس و نه حالا با نادر دست‌نشان به پیروزی نرسیده‌اند. همچنین پرسپولیس موفق شد به نخستین برد نیم‌فصل دوم در خانه حریف دست پیدا کند و به استقبال دربی برود.

 پایان خوش 97 برای برانکو

پس از سه بازی بدون برد، برانکو با یک برد ارزشمند سال 97 را به پایان برد. آنها در این سال به مقام قهرمانی لیگ هفدهم دست پیدا کردند؛ در فینال لیگ قهرمانان‌آسیا هم حاضر شدند اما در برابر کاشیما آنتلرز شکست خوردند و حالا با حضور در هر سه جام فصل پیش رو به کار خود در سال 97 پایان دادند تا منتظر یک سال فوق‌العاده حساس باشند. اولین دیدار سرخ‌پوشان در سال جدید جدال با استقلال در دربی خواهد بود. مسابقه‌ای که دهم فروردین‌ماه به انجام می‌رسد و پرسپولیس بدون محروم پا به این دیدار حساس می‌گذارد.

 

 استقلال یک - نساجی صفر

آبی‌ها با یک گل به بهار رسیدند

شادی مرتضی تبریزی پس از به ثمر رساندن گل برتری تیم استقلال از روی نقطه پنالتی

عصر دیروز در تهران استقلال در حالی به مصاف نساجی مازندران رفت که می‌دانست شانسی برای رسیدن به صدر جدول ندارد. اگر پرسپولیس مقابل سپیدرود به تساوی می‌رسید، استقلال می‌توانست با کسب پیروزی مقابل نساجی به صدر برسد اما این اتفاق رخ نداد تا نتیجه نبرد تهران برای آبی‌پوشان صرفا به یک سه‌امتیاز ختم شود.

 ترکیب اولیه

برای استقلال در این بازی این نفرات بازی کردند: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید باقری، آیاندا پاتوسی، محسن کریمی (56- همام طارق)، اسماعیل گونکالوس (63- داریوش شجاعیان) و مرتضی تبریزی که این آخری ‌انگیزه‌های فراوانی برای این بازی داشت. اما در سوی دیگر میدان مجید جلالی برای دست پر خارج شدن از این بازی با این ترکیب وارد میدان شد: محمدامین رضایی (29- حامد لک)، حامد شیری (55- احمد عبدالله‌زاده)، لاشا توتاتزه، فرشاد فرجی، مجتبی ممشلی، محمد آبشک، مهرداد عبدی، علی‌اصغر عاشوری، سجاد آشوری(81- امید سینگ)، آرفنگ دافه و رحمان جعفری.

 بازی تهاجمی و جذاب

بازی از همان دقایق اول تهاجمی و جذاب آغاز شد. استقلال برای گرفتن آخرین سه‌امتیاز سال 97 به آب و آتش زد تا به گل برسد. بازی تهاجمی و تماشاگرپسند استقلال در 20 دقیقه ابتدایی بازی نوید تماشای یک مسابقه پرگل و جذاب را داد اما بعد از این مدت، بازی متعادل شد و حتی نساجی توانست تا حدود زیادی حملات استقلال را در همان لحظات طراحی خنثی کند. نساجی به‌خوبی بازی را جمع کرد و شاید می‌توانست نیمه اول را بدون گل خورده هم به پایان برساند اما مصدومیت سنگربان این تیم و تعویضش برای دقایقی روند بازی را متوقف کرد. در بازگشت به بازی، استقلال باز هم کوشید تا خود را به محوطه جریمه برساند و گل بزند که این اتفاق رخ داد.

 شرح گل استقلال

در اواخر نیمه اول پاتوسی از میانه میدان با یک پاس عمقی بسیار عالی، توپ را به تبریزی رساند. فرار تبریزی با خطای مدافع نساجی همراه شد. پنالتی را خود تبریزی به گل تبدیل کرد تا دومین گل فصلش را برای استقلال به ثمر برساند.  

 تیر دروازه ناجی نساجی

دقیقه 12 بازی بود که شوت سنگین و ناگهانی محمد دانشگر از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه نساجی برخورد کرد و در برگشت ضربه ریباند ایسما را رضایی به شکلی جالب و دیدنی مهار کرد.  

 نیمه‌گل‌های از دست رفته

اگر نیمه اول، نیمه نسبتا متعادلی بود اما نیمه دوم را باید نیمه حملات پرتعداد استقلال نامید. استقلال با وجود داشتن برتری یک‌گله بر حجم حملاتش افزود و تعداد موقعیت‌های گلی که ساخت از شمارش خارج بود. بی‌دقتی مهاجمان این تیم در زدن ضربه آخر و درخشش بسیار ستودنی سنگربان نساجی سبب شد دروازه تیم مازنی در نیمه دوم باز نشود. در این نیمه استقلال بارها توسط بازیکنانی چون پاتوسی، طارق، تبریزی و... موقعیت گل داشت اما زدن ضربه آخر برای آنها به یک معضل اساسی تبدیل شده بود. استقلال واقعا در این نیمه می‌توانست گل‌هایش را چندبرابر کند اما درخشش حامد لک، اصرار بازیکنان این تیم به زدن گل‌های نمایشی و حتی در چند صحنه موقعیت‌دزدی مهاجمان از یکدیگر، دروازه نساجی را بسته نگه داشت.

 اعتراض‌های جلالی

مجید جلالی که چند سالی است بیشتر از قبل در بازی‌های بزرگ لب خط به انجام حرکات نمایشی می‌پردازد، در نیمه دوم برای دفاع از تیمش یک حرکت ماندگار را به نمایش گذاشت که تا سال‌ها در آرشیو تلویزیون و عکاس‌ها خواهد ماند. داد و فریاد‌های او و بالا پریدن‌هایش به نشانه اعتراض به تصمیم داور در خطا گرفتن پرش یکی از بازیکنان این تیم، یکی از لحظات جذابی بود که دیدیم. کمتر کسی فکر می‌کرد سورپرایز فوتبال ایران در آخرین مسابقه پخش مستقیم ورزشگاه آزادی در سال 97، تماشای مربی سالخورده‌ای باشد که لب خط حرکت پروانه می‌زد!

 منشا و کارت بی‌دلیل

منشا، مهاجم استقلال در دقایق آخر بازی به میدان آمد تا برای دقایقی کوتاه در این برد حضور داشته باشد. او لحظاتی بعد از ورود به زمین در گوشه دروازه خطا کرد تا یک کارت زرد بسیار مفت از داور بگیرد.

 بازی مخصوص تبریزی

این بازی برای مرتضی تبریزی بازی بسیار خاصی بود. تبریزی که در طول مدت حضورش در استقلال تحت فشار زیادی قرار گرفته، در این بازی چندین‌بار تا مرز باز کردن دروازه نساجی پیش رفت و به نتیجه نرسید. ضربه پنالتی برای او فرصتی بود تا با به ثمر رساندن یک گل سه‌امتیازی، کمی از حجم انتقادها را کاهش دهد.

نظر شما