شناسهٔ خبر: 31792575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

طرح نوروزی آرامش بهاری در ۷۲ بقعه متبرکه استان مرکزی اجرا می شود

اراک- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در ۷۲ بقعه متبرکه در نقاط مختلف استان مرکزی اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین دلاوری اظهار داشت: این طرح ویژه بقاع شاخصی است که در مجاورت راه‌های اصلی استان قرار دارند و خدمات و برنامه‌های پیش بینی شده در قالب آن از ۲۷ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امامزادگان شاهزاده محمد عابد مشهد میقان، بی بی فاطمه صغری آشتیان، اسحاق و اشموعیل پیغمبر ساوه و امامزاده ریحان خمین، ۷۲ تن ساروق، محمد (ع) و طیب (ع) روستای شهسواران، سید احمد روستای هزاوه، شاهزاده عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) اراک و امامزاد محمد (ع) فم تفرش از جمله مهمترین بقاع متبرکه استان مرکزی هستند که میزبان طرح نوروزی و آرامش بهاری هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: برگزاری آئین لحظه تحویل سال در ۶۰ بقعه، برگزاری آئین‌های مذهبی با سخنرانی‌های وعاظ برجسته، برپایی خیمه‌های معرفت در ۳۸ بقعه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ۳۵ بقعه، برپایی غرفه‌های کودک در ۳۳ بقعه، برپایی غرفه‌های چند رسانه‌ای در ۶ بقعه از دیگر برنامه‌های این اداره کل در طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است.

دلاوری اظهار داشت: همچنین برپایی غرفه‌های مشاوره دینی در ۲۴ بقعه، برپایی دفاتر پاسخ به مسائل شرعی در ۴۶ غرفه، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۹ بقعه، برپایی غرفه‌های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و ارائه برنامه‌های فرهنگی در ۲۷ بقعه و برپایی غرفه‌های ارائه برنامه‌های ابتکاری در ۲۰ بقعه از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طرح آرامش بهاری است.

وی یادآوری کرد: در مجموع بیش از ۲۰ هزار نفر از هیأت امنا، خادمان افتخاری آستان مقدس امامزادگان و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طرح آرامش بهاری از ۲۷ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده به مسافران نوروزی خدمات رسانی می‌کنند.

دلاوری بیان کرد: ۶۰ مبلغ دینی نیز از ابتدای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان مستقر هستند و برنامه‌های مهم فرهنگی از قبیل قرآن، ادعیه و طرح قرآن بخوان جایزه بگیر در این بقاع برگزار می‌شود.

نظر شما