شناسهٔ خبر: 31792321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

لاریجانی در گفتگو با العالم:

ایران شروط دیگری برای مذاکره نمی پذیرد/ اروپاییان به تعهدات خود پایبند باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران شروط دیگری برای مذاکره نمی پذیرد و می بایست اروپایی ها به آنچه که در خصوص آن توافق حاصل شد، پایبند بمانند.

صاحب‌خبر -

العالم _ ایران / سیاسی

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم، هدف آمریکا از خروج از توافق هسته ای را لغو این توافق دانست.

وی در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم افزود: دیگر کشورها این اقدام و رفتار امریکا را نپذیرفتنند و همچنان بر پایبندی به توافقنامه تاکید کردند.

لاریجانی گفت: ایران شروط دیگری برای مذاکره نمی پذیرد و می بایست اروپایی ها به آنچه که در خصوص آن توافق حاصل شد، پایبند بمانند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای، رهبران اروپا بر حفظ توافق هسته ای اصرار و پافشاری کردند و ما این حق را داشتیم که از این توافق خارج شویم.

وی توضیح داد: آنها در اتخاذ گامهای عملی مناسب بسیار تعلل کردند و با آنکه اراده سیاسی خود برای حفظ و پایبندی به توافق هسته ای را اعلام کردند اما فقط یک کانال مالی ویژه تهیه کردند و درصورتی که این کانال فعال گردد می توانند تحریم های امریکا را دور بزنند؛ همه چیز به اراده اروپایی ها بستگی دارد.

شایان ذکر است مشروح این گفتگو یکشنبه از شبکه و سایت العالم منتشر خواهد شد.

نظر شما