شناسهٔ خبر: 31791872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

پرش 2 کاناله بورس/ دلار در محدوده 13 هزار تومان

بازارهای مالی شهر در اولین روز از آخرین هفته کاری سال با دادوستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند، بازار سکه و ارز نیز در این روز نوسانات چندانی را تجربه نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در اولین روز از آخرین هفته کاری سال با دادوستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند، بازار سکه و ارز نیز در این روز نوسانات چندانی را تجربه نکرد.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت به ترتیب به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، افزایش تولید نفت ایران، بازگشت اقتصاد به دوران قبل از هدفمندی، آغاز طرح ترافیک نوروزی از امروز و ممنوعیت تردد کامیون‌ها، پرداخت وام ۲.۵ میلیون تومانی به مالکان خودروهای پرمصرف برای گازسوز کردن خودرو، کشف قیمت سیزدهمین عرضه اولیه بازار فرابورس در این روز، ترخیص 610 کانتینر گوشت در دو ماه اخیر، عدم تغییر قیمت شیرینی در ایام عید، تعیین نحوه محاسبه تسعیر ارز برای اخذ مالیات، عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در روز دوشنبه، مأموریت اتاق تعاون برای توزیع گوشت منجمد در شبکه تعاونی‌ها و تعیین پانصد و سی و یکمین شرکت بورسی توسط هیأت پذیرش این بازار در این روز اختصاص داشت.

بازار سبز اما کم حجم

بازار بورس در نتیجه دادوستدهای این روز بار دیگر با صعود 2 کاناله همراه شد و در نهایت بر سکوی قیمتی 171 هزار و 125 واحد تکیه زد. در ثبت این تغییرات نقش نمادهایی نظیر شپنا، شبندر و فخوز در ثبت رشد 2 هزار و 9 واحدی این نماگر پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.

نمادهای پرتقاضای این روز در گروه شیمیایی، پتروشیمی و فلزات جای داشتند که بیشترین افزایش ارزش بازار را نیز به این نمادها تعلق گرفت.

حجم دادوستدها در این بازار همچنان پایین است به طوری که در این روز تنها یک میلیارد و 786 میلیون سهم و ورقه بهادار در دست فعالان بازار به گردش درآمد. به ترتیب سه نماد وبملت، پارسان و تاپیکو بیشترین حجم معاملات را در اولین روز هفته به خود اختصاص دادند.

بیشترین رشد ارزش نیز در پی دادوستدهای مثبت نمادهایی نظیر شپنا، شبندر و فخوز به ثبت رسید. ارزش معاملات این بازار نیز 17 هزار و 499 میلیارد ریال به ثبت رسید.

اکثر نمادهای گروه پالایشی با دادوستدهای مثبت و در صف خرید انجام شد و نمادهایی نظیر شتران، شپاس و شبریز رشد حداکثری سهام خود را تجربه کردند.

در گروه فلزات افزایش تقاضا برای برخی نمادها به صورت حداکثری به ثبت رسید و تعداد نمادهای سبزپوش شده از نمادهایی که افت ارزش سهام خود را تجربه کرده بودند، کمتر بود. در این روز ارزش سهام شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و ملی مس ایران افت کرد.

در گروه محصولات شیمیایی نیز نمادهایی نظیر شاراک، تاپیکو و زاگرس با دادوستدهای مثبت همراه شدند و در مقابل ارزش سهام شرکت‌هایی نظیر پتروشیمی خلیج فارس، لعابیران و توکا رنگ فولاد با افت‌ قیمت همراه شد.

در گروه بانکی‌ها نیز وسینا تنها نماد قرمز پوش گروه بود و دیگر نمادها کم‌وبیش در درصدهای مثبت جای گرفتند. در این گروه نمادهای وبملت، وپاسار، وکار و وخاور به جمع نمادهای سبزپوش بازار پیوستند.

برآیند معاملات گروه دارو به صورت مثبت ارزیابی شد و تعداد نمادهای سبزپوش شده از نمادهای قرمزپوش این گروه پیشی گرفت. نمادهای دکوثر، دسینا و دامین در این روز با رشد حداکثری ارزش سهام خود همراه شدند و نماد دفارا نیز علی رغم افت 4 ریالی ارزش سهام خود در این روز، با افزایش تقاضا همراه شد و حجم معاملات این نماد نیز به 959 هزار سهم رسید.

نیمی از نمادهای گروه خودرویی با جو مثبت بازار همراه شدند و افزایش ارزش سهام خود را تجربه کردند که در این میان می‌توان به نمادهای خپارس، خودرو و خموتو اشاره کرد.

در بخش بازار فرابورس نیز 19 واحد رشد در شاخص این بازار به ثبت رسید و در نهایت نماگر این بازار بر سکوی 2 هزار و 114 واحد تکیه زد. در ثبت این میزان رشد نقش نمادهایی نظیر کگهر، زاگرس و میدکو پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.

معاملات دلار بالای 13000 تومان

بر اساس دادوستدهای این روز بازار صرافی‌های شهر، ارزش هر دلار آمریکا به 13 هزار و 100 تومان رسید و به این ترتیب بار دیگر در محدوده بالای قیمت 13 هزار تومان نوسان کرد.

یورو نیز بر سکوی قیمتی 15 هزار تومان ایستاد و اندکی رشد را تجربه کرد. در این میان ارزش حواله درهم 3 هزار و 580 تومان تعیین شد.

پوند انگلستان در نتیجه دادوستدهای این روز به ارزش 17 هزار و 550 تومان رسید. فرانک سوئیس نیز بعد از مرحله کشف قیمت، به ارزش 13 هزار و 150 تومان دست یافت.

دلار کانادا و دلار استرالیا نیز به ترتیب در قیمت‌های 10 هزار تومان و 9 هزار و 350 تومان معامله شدند.

نفوذ اونس به سد 1300 دلار

ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی به یک هزار و 302 دلار رسید و 2 دلار بالاتر از سد یک هزار و 300 دلاری معامله شد. در این میان بهای هر سکه تمام بهار آزادی به ارزش 4 میلیون و 650 هزار توان رسید.

نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 550 هزار تومان و یک میلیون و 650 هزار تومان جای گرفتند.

انتهای پیام/63062/ج 20/

نظر شما