شناسهٔ خبر: 31791477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مخالفان بوتفلیقه رضایت نمی‌دهند تظاهرات همچنان ادامه دارد

مردم الجزایر با وجود اعلام کناره‌گیری «بوتفلیقه» از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هنوز به خانه‌های خود بازنگشته و خواستار کناره‌گیری او از قدرت هستند. آنها این بار بزرگترین تظاهرات خود از زمان استقلال این کشور را برگزار کرده‌اند.

صاحب‌خبر -



در حالی که عبدالعزیز «بوتفلیقه»، رئیس‌جمهور الجزایر از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داده ‌اما مردم این کشور خواهان کناره‌گیری کامل وی از قدرت برای همیشه هستند. مخالفان معتقدند تمدید انتخابات به معنای دور زدن خواسته‌های آنها است. رهبر 82 ساله الجزایر اگرچه از شرکت در دور پنجم ریاست جمهوری خود انصراف داده‌ اما این را هم گفته که انتخابات تا به نتیجه رسیدن گفت‌و‌گوهای آشتی ملی، عقب می‌افتد و او تا آن موقع همچنان رئیس‌جمهور می‌ماند! موضوعی که خشم مردم الجزایر را برانگیخته است.
به گزارش تسنیم به نقل از العربی الجدید، روز جمعه شمار زیادی از شهروندان الجزایری با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف پایتخت خواستار کناره‌گیری فوری عبدالعزیز بوتفلیقه و مسئولان دولت وی شدند. بر اساس این گزارش تظاهرات‌ جمعه از زمان اعلام استقلال الجزایر تاکنون «بی‌سابقه» بوده است. شهروندان الجزایری در این تظاهرات بار دیگر بر مخالفت خود با تصمیمات عبدالعزیز بوتفلیقه تاکید کردند.
«نادیه زیراتی» یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ گفته: «مردم با پنجمین دوره ریاست جمهوری بوتفلیقه مخالف هستند اما او می‌خواهد یکسال دیگر در حکومت باقی بماند.»
گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل آینده (29 فروردین) برگزار شود و این کشور از زمان اعلام نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری صحنه اعتراضات است.
از سوی دیگر برخی منابع اعلام کرده‌اند که در تظاهرات روز جمعه تعدادی پلیس نیز همصدا با مردم شعارهایی را سر دادند. این اولین بار از زمان آغاز اعتراضات است که پلیس الجزایر با مردم همصدا می‌شود. همچنین پلیس الجزایر اعلام کرده ۷۵ معترض را بازداشت کرده است. در جریان اعتراضات روز جمعه ۱۱ پلیس نیز زخمی شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما