شناسهٔ خبر: 31789394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جلسه محرمانه ترامپ با تیم امنیت ملی آمریکا درباره افغانستان

رسانه‌های آمریکایی از جلسه محرمانه ترامپ در مورد افغانستان با تیم امنیت ملی این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، رسانه‌های آمریکایی از جلسه محرمانه ترامپ در مورد افغانستان با تیم امنیت ملی این کشور خبر دادند.

«مایک پنس» معاون اول ترامپ، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش، «مایک پامپئو» وزیر خارجه، رئیس سیا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا از جملات مقامات عالی رتبه این کشور بودند که در این جلسه محرمانه در پنتاگون حضور داشتند.

به نوشته آسوشتید پرس،‌ یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در این مورد گفت: این جلسه با حضور مقامات ارشد آمریکا و به صورت محرمانه تشکیل و در مورد سیاست آمریکا در افغانستان تبادل نظر شد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد است در آخرین نشست مذاکرات این کشور با طالبان پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای انجام شده است.

همچنین پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مورد این مذاکرات اظهار داشت: با وجود انجام 5 دور مذاکره میان طالبان و آمریکا تاکنون توافقی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: ما به توافق نهایی در این مذاکره نرسیدیم، اما تلاش خود را برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ترامپ به دنبال پایان دادن به جنگ افغانستان است، تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا به دنبال این نیست که افغانستان مجدد به مکانی برای حملات تروریستی تبدیل شود.

پنجمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی پایان یافته که خلیلزاد اعلام کرد است که به سند پیش نویس در مورد خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان دست یافته است. 

نظر شما