شناسهٔ خبر: 31788539 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طی بیانیه‌ای از سوی مجمع جهانی صلح اسلامی مطرح شد

«تروریسم» زائیده سلطه‌گری، بی‌عدالتی و قدرت‌طلبی بازیگران نامشروع است

مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت نیوزلند اعلام کرد: دشمنان صلح، عدالت و حفظ کرامت انسان در اقصی نقاط جهان، همچنان از تروریسم به عنوان شیوه و مجرایی برای اهداف خود در تقابل با حقوق بشر و جامعه بین‌المللی بهره می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس ،درپی حادثه تروریستی مسجدی در نیوزلند که منجر به شهادت شماری از مسلمانان شد، مجمع جهانی صلح اسلامی بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرد: 

اقدام تروریستی علیه گروهی از مسلمانان که مشغول انجام مناسک دینی و مذهبی خود در مسجد بودند و به شهادت تعداد زیادی مرد، زن و کودک بیگناه و مجروح شدن تعدادی دیگر از مسلمانان، نمونه‌ای از تروریسم برگرفته از نظام سلطه و حامیان آنها است. همان نظامی که با پاشیدن بذر نفاق میان ملت‌ها و تشکیل گروه‌های تروریستی در عناوین و قالب‌های مختلف، عدالت و آرامش ملت‌ها را نشانه رفته و به صورت مکرر از آن‌ها جهت تأمین منافع خود بهره گرفته است.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» که با گفتمان صلح عادلانه به دنبال گفتمان‌سازی برای ایجاد صلح، امنیت و حفظ کرامت انسانی در جهان است، این اقدام ضد انسانی که قلب تمام مسلمانان، آزادی خواهان و بشردوستان جهان را به شدت متأثر و متألم ساخت، به شدت محکوم کرده و از دولت نیوزیلند، سازمان‌های و دستگاه های حقوقی و بین المللی می خواهد که ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات، بر شناسایی عاملان و حامیان احتمالی آنان و مجازات آنها همت گمارند.

به نظر مجمع جهانی صلح اسلامی این جنایت نشان داد که تروریسم همچنان مهم‌ترین معضل جهان معاصر محسوب می‌شود که فضا و قلمرو خاصی نمی‌شناسد و از این رو وظیفه نخبگان، اندیشمندان و فعالین حوزه حقوق بشر و سازمان‌های مردم نهاد مدافع حقوق بشر، بسیار سنگین، مهم و تأثیرگذار است. حال که نظام سلطه و استکبار جهانی با اقدامات و بهره‌گیری از نظام رسانه‌ای خود به اسلام هراسی و ترویج خشونت علیه اقوام و ادیان و مذاهب مشغول است و در پوشش خبری و رسانه ای با اینگونه حوادث به صورت گزینشی نیز برخورد می‌کنند، ضروری است که نخبگان، اندیشمندان و سازمان‌های مردم نهاد با اقدامات، مکتوبات و فعالیت‌های مختلف علمی، حقوقی و رسانه‌ای به روشنگری در این زمینه و ضرورت اهمیت صلح، امنیت و عدالت در جهان بپردازند.

این مجمع معتقد است، تروریسم زائیده سلطه‌گری، بی‌عدالتی و قدرت‌طلبی بازیگران نامشروع و قدرت‌هایی است که منافع خود را در مسیر نا آرامی و بی‌ثبات کردن جوامع و روابط بین‌المللی جستجو می‌کنند. بنابراین ضمن تسلیت به بازماندگان شهدا و تمام مسلمانان جهان و درخواست از مجامع بین‌المللی و به ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای شناسایی، محاکمه و رسیدگی به جنایتکاران این حادثه تروریستی و حامیان آن‌ها؛ از تمام مسلمانان جهان می‌خواهد که با وحدت، همبستگی و انسجام خود، توطئه‌های نظام سلطه و تروریست‌های تحت حمایت آن‌ها را نقش بر آب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما