شناسهٔ خبر: 31786216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقامات اتیوپی: آزمایش دی‌ان‌ای قربانیان سانحه بوئینگ ۷۳۷ شش ماه زمان می‌برد

مقامات خطوط هوایی اتیوپی اعلام کردند آزمایش دی‌ان‌ای ۱۵۷ قربانی حادثه هوایی بوئینگ ۷۳۷ این کشور که هفته گذشته روی داد، شش ماه به طول خواهد انجامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات خطوط هوایی اتیوپی امروز (یکشنبه) اعلام کردند آزمایش دی‌ان‌ای ۱۵۷ قربانی پرواز شماره ۳۰۲ که یکشنبه هفته گذشته دچار حادثه شد احتمالا شش ماه زمان خواهد برد.

خانواده بسیاری از قربانیان منتظر نتایج تحقیقات در خصوص علت سقوط هواپیما هستند. یک گروه تحقیق در پاریس بررسی جعبه سیاه این هواپیما را آغاز کرده است. بنا به گفته کارشناسان بسیار زود است که درباره علت این حادثه اظهارنظر شود؛ اما مقامات هوایی سراسر جهان پرواز‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ را به دلیل نگرانی‌ها به تعلیق درآورده‌اند.

در حال حاضر، داده‌های پرواز حاکی از برخی از شباهت‌ها با حادثه هوایی سال گذشته میلادی در اندونزی است که همان مدل هواپیما در مدت کوتاهی بعد از برخاستن از فرودگاه جاکارتا در اندونزی سقوط کرد و ۱۸۹ مسافر و خدمه آن کشته شدند. هر دو هواپیما در عرض چند دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه و گزارش خلبان مبنی بر وجود یک مشکل سقوط کردند.

در مدارکی که به خانواده‌های قربانیان داده شد آمده گواهی فوت طی دو هفته آینده صادر خواهد شد و پرداخت‌های اولیه برای هزینه‌های اضطراری صورت گرفته است. در این مدارک اعلام شده تحویل اجساد که اکثریت آن‌ها کاملا سوخته و متلاشی شده اند شش ماه طول خواهد کشید.

مقامات اتیوپی اعلام کرده‌اند در حال برنامه‌ریزی برای برگزار یک مراسم تدفین در آدیس‌آبابا هستند. یکی از اعضای خانواده یک قربانی در این خصوص گفت: «شرکت هواپیمایی اتیوپی گفته است برای هر نفر یک کیلو (از خاک محل حادثه) برای خاک‌سپاری در کلیسای «سالسی» به ما خواهند داد».

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اتیوپی روز یکشنبه سقوط کرد و کل ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن جان خود را از دست دادند. هواپیما که حامل ۱۴۹ مسافر و هشت خدمه بود از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، به سوی نایروبی، پایتخت کنیا، پرواز می‌کرد که در نزدیکی شهر بیشوفتو که به آدیس آبابا نزدیک است، سقوط کرد و پس از برخورد با زمین آتش گرفت. شرکت هواپیمایی اتیوپی این هواپیما را به تازگی از شرکت بوئینگ خریداری کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما