شناسهٔ خبر: 31784153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه: تحریم‌های اتحادیه اروپا را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت

R1445/P/S8,89/CT10

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد؛ ادعای اتحادیه اروپا در اینباره که گویا روسیه در زمان حادثه تنگه کرچ، حقوق بین المللی را نقض کرده، با واقعیت مطابقت ندارد و نیروهای مرزبانی این کشور تنها به وظایف خود عمل کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که مسکو تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا به بهانه حادثه ماه نوامبر سال گذشته در تنگه کرچ رخ داده را بدون پاسخ رها نخواهد کرد.

در این سند آمده است که بهانه اضافه شدن 8 مقام دیگر روسی به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا، تنها نشان دهنده ریاکاری و استفاده از استانداردهای دوگانه در برخورد با مسائل بین المللی است.

اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد، هشت تبعه روس که به عقیده آنها در ماجرای تنگه کرچ دست داشته‌اند، را به فهرست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرده است.

در وزارت خارجه روسیه تاکید شده که تقصیر نیروهای مرزبانی روسیه تنها این بوده که آنها با اقدام قاطع خود به اقدام تحریک‌ آمیز دولت اوکراین در تاریخ 25 نوامبر سال 2018 در منطقه تنگه کرچ پاسخ داده و مانع از آن شدند که مرزهای روسیه نقض گردد.

در این بیانیه آمده است که روسیه در این ماجرا، برخلاف ادعای اتحادیه اروپا، هیچ «حقوق بین المللی» را زیر پا گذاشته و «از توان نظامی خود بدون دلیل» استفاده نکرده و واقعیت این است که این کشتی‌های اوکراینی بودند که حریم دریایی روسیه را نقض کرده و وارد آب‌های ساحلی که روسیه را به شبه جزیره کریمه متصل می‌کند، شدند. ضمن اینکه ملوانان اوکراینی خود در جریان بازجویی‌های انجام شده اعتراف کردند که اقدام آنها جنبه تحریک‌آمیز داشته و از سوی سازمان امنیت کشور برنامه‌ریزی شده بود.

لازم به یادآوری است، در تاریخ 25 نوامبر (4 آذر ماه) زمانی که سه کشتی اوکراینی با اقدامی تحریک آمیز، حریم دریایی روسیه در تنگه کرچ دریای آزوف را نقض کردند، نیروهای مرزبانی روسیه مجبور شدند تا این کشتی‌ها را متوقف کرده و 25 خدمه آنها، از جمله دو مامور سازمان امنیت اوکراین را دستگیر کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما