شناسهٔ خبر: 31781373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت :۳۵درصد مراجعات به داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک انجام شده است

کرج (پانا) - معاون کل وزیر بهداشت و سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که امسال ۳۵درصد مراجعات به داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک انجام شده است که این خطرناک است.

صاحب‌خبر -

ایرج حریرچی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با ابراز نگرانی از اینکه امسال ۳۵درصد مراجعات به داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک انجام شده است، گفت: این حجم مراجعه بدون نسخه نشان می‌دهد مردم یا برای درمان به پزشک مراجعه نکردند یا از نسخه های قبلی استفاده میکنند و این هشداری جدی برای سلامت کشور است.

وی به مشکلات اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است وقتی مردم تخت فشار مشکلات اقتصادی قرار می گیرند، هزینه هایی چون درمان را کم می‌کنند.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های مهم درمانی در البرز گفت: در سال۹۲ میزان تجهیزات درمانی البرز بسیار تاسف‌بار بود ولی الان دانشگاه علوم پزشکی البرز از لحاظ رشد امکانات جزو بهترین های کشور است.

حریرچی با بیان اینکه هزار و 400 تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده شد، اضافه کرد: کارهای بسیار مهمی در البرز شکل گرفته است ولی کافی نیست و تلاش‌ها باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ۳۵درصد مراجعات به داروخانه ها بدون نسخه پزشک انجام می‌شود، یعنی مردم یا برای درمان به پزشک مراجعه نکردند یا از نسخه‌های قبلی استفاده می کنند و این هشداری جدی برای سلامت کشور است.

حریرچی افزود: باید تلاش ها به گونه ای انجام شود که تمام مردم در همین استان درمان شوند و هزینه های درمانی در البرز به جای تهران خرج شود، دانشگاه علوم پزشکی البرز توانایی این را هم دارد که بسیاری از درمان‌ها و عمل‌های جراحی پیچیده را نیز در همین استان انجام دهد.

در این مراسم از تلاش‌های دکتر درفشی قدردانی شد و دکتر حسین کریم که در کارنامه کاری خود ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را دارد، به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز معرفی شد.

نظر شما