شناسهٔ خبر: 31780204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

"پاکستان": روابط تجاری با ایران تسهیل می شود

خبرگزاری میزان- وزارت مالی پاکستان روز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با ایران روابط تجاری میان دو کشور تسهیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه تریبیون، بر اساس این بیانیه ، اسلام آباد و تهران خواستار افزایش بیشتر روابط تجاری دوجانبه هستند و بلاشک این روند به تجارت دو کشور همسایه کمک خواهد کرد.

بعد از دیدار روز جمعه عمر اسد وزیر مالی پاکستان با حسن عبقری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران، وزارت مالی پاکستان عنوان کرد، خواستار تعامل اقتصادی با ایران شدیم و مقام ایرانی نیز از حمایت پاکستان برای تسهیل تجارت دوجانبه اطمینان یافت.

بر اساس بیانیه وزارت مالی پاکستان، دولت اسلام‌آباد اقدامات لازم جهت تسهیل تجارت مرزی را انجام داده است که این اقدام برای منافع اقتصادی هر دو طرف مفید خواهد بود.

به گفته دولت اسلام‌آباد، پتانسیل فوق‌العاده‌ای میان دو کشور همسایه (ایران و پاکستان) برای بهبود همکاری‌های اقتصادی وجود دارد و هر دو کشور برای جذب فرصت‌های موجود درزمینهٔ تجارت دوجانبه نیاز سرمایه‌گذاری بیشتر هستند.

در نشست میان مقامات دو کشور همچنین نسبت به حذف مشکلات و رفع موانع گسترش روابط تجاری میان دو کشور بحث و گفت و گو شد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در روز جمعه با ایراد سخنرانی در جمع حامیان حزب حاکم تحریک انصاف در شهر باجور، گفت: ایران کشور همسایه ماست و دو کشور از روابط برادرانه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به تماس اخیر خود با دکتر حسن روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همسایه نزدیک و برادر ماست و روابط میان دو کشور در آینده بیش از پیش تقویت خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان اظهار کرد که در تماس اخیر (شنبه گذشته) با دکتر حسن روحانی، چنین گفته است که پاکستانی ها هرگز همیاری و کمک های ایران را در زمان های دشوار فراموش نمی کنند.
عمران خان همچنین در خصوص روابط اسلام آباد و دهلی نو، گفت: ما حاضریم به خاطر پیشرفت و رفاه پاکستان با دولت هند مذاکره کنیم.

وی تاکید کرد: پاکستان مخالف جنگ و خواهان صلح است؛ اما نرمش صلح آمیز پاکستان نباید هرگز ضعف این کشور محسوب شود.

انتهای پیام/

نظر شما