شناسهٔ خبر: 31777788 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دردسر جدید برای غول فناوری در راه است؟ / اتهام نقض حقوق مصرف کنندگان علیه گوگل مطرح شد

برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که یک گروه از وکلای ایالتی در ایالات متحد به دنبال آن هستند که پرونده ای را با محتوای شکایت علیه گوگل به جریان بیندازند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که یک گروه از وکلای ایالتی در ایالات متحد به دنبال آن هستند که پرونده ای را با محتوای شکایت علیه گوگل به جریان بیندازند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل در این پرونده متهم شده است، برخی قوانین "ضد تراست" یا قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده را رعایت نکرده است. بر همین اساس نیز نگرانی هایی درخصوص این قوانین وجود دارد. این در حالی است که گوگل همواره با مقامات دولتی همکاری می کند.

بر همین اساس نیز بلومبرگ با اشاره به منابع نامشخص، اطلاع داده که یک گروه کوچک از وکلای ایالتی به دنبال آن هستند که بررسی کنند آیا گوگل قوانین محافظت از مصرف کنندگان را نقض کرده است یا خیر، با این حال، این مسوله فعلا در حد یک اتهام است که به شکل لسانی مطرح شده و مشخص نیست که آیا تحقیقات اولیه آنها منجر به اقدام قانونی خواهد شد یا خیر.

گوگل بلافاصله به این موضوع واکنش نشان نداده اما تلویحا گفته که حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت انها از اولویت های همیشگی گوگل است. گزارش ها حکایت از آن دارد که طی سپتامبر گذشته، دادستان کل سابق ایالات متحده جلساتی را با وزیر دادگستری ایالتی برقرار کرد  تا درباره اینکه آیا گوگل و فیس بوک ممکن است قوانین را نقض کرده باشند گفتگو کند.

 پس از این ملاقات ها، مقامات دولتی یک گروه را برای بررسی مشکلات در صنعت فناوری تشکیل دادند. با این حال، هنگامی که جلسات در ماه نوامبر از دفتر دولت آمریکا خارج شد، برنامه آنها برای پیگیری با وزارت دادگستری تعطیل شد.

در ماه فوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که دفتر کمیسیون تجارت فدرال برای بررسی عملکرد شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات باز است. با این حال از آن زمان تا کنون این پرونده مهم ترین جریانی است که علیه گوگل به راه افتاده است و باید دید نتیجه آن چه خواهد بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما