شناسهٔ خبر: 31777778 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واتس‌اپ با جستجوی تصویری به مبارزه خبرهای جعلی می‌رود

واتس‌اپ در حال افزودن ویژگی‌هایی جدید به اپلیکیشن خود است که از طریق آن می‌توان تصاویر جعلی را تشخیص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، واتس‌اپ  به زودی ویژگی‌هایی جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند که با استفاده از می‌توان تصاویر جعلی را از غیرجعلی تشخیص داد.

واتس‌اپ در راستای افزایش کارایی نرم‌افزار خود و ترغیب هرچه بیشتر کاربران به استفاده از این اپلیکیشن، در نظر دارد ویژگی جالبی را به آن اضافه کند. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند تصاویری را که از سوی دوستان یا هر کاربر دیگری برای آن‌ها ارسال می‌شود، به طور دقیق جستجو کرده و از اصالت آن مطمئن شوند.

در فرآیند تایید اصالت تصویر، واتس‌اپ تصویر مورد نظر را با بکارگیری موتور جستجوی گوگل به سرعت جستجو می‌کند و با مقایسه آن با سایر تصاویر جعلی، غیرجعلی بودن آن را تا حد زیادی مشخص می‌کند. گفتنی است این جستجو کاملاً دقیق انجام شده و در صورت نیاز می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

این ویژگی واتس‌اپ هنوز در دسترس کاربران نیست و زمان دقیقی نیز برای عرضه آن اعلام نشده است. علاقمندان و طرفداران واتس‌اپ امیدوارند در آینده‌ای نزدیک بتوان از این ویژگی برای شفاف‌سازی بیشتر فضای مجازی استفاده کرد. واتس‌اپ در این باره گفت: «یکی از اهداف اصلی پیام‌رسان واتس‌اپ نشر خبرها و تصاویر واقعی و درست در فضای مجازی است و ما می‌خواهیم پیام‌رسانی بسیار شفاف و دور از شایعات داشته باشیم.»

مطمئناً هر کاربری در فضای مجازی تجربه رویت تصاویری جعلی را داشته است ولی در وهله اول نتوانسته از جعلی بودن آن اطمینان حاصل کند. گاه این تصاویر جعلی می‌تواند جنجال‌هایی بزرگ ایجاد کند و باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در یک جامعه و حتی جهان شود. به همین دلیل همواره لزوم بهره‌گیری از اپلیکیشن‌هایی که اصالت خبر یا تصویر را تایید می‌کنند، احساس می‌شود.

واتس‌اپ با هرچه زودتر ارائه دادن این ویژگی جدید می‌تواند گامی ارزشمند در جهت کاستن از شایعات و تصاویر دروغین در اپلیکیشن خود و فضای مجازی بردارد.

بیشتر بخوانید: واتس اپ به قفل گذاری با تشخیص چهره و اثر انگشت مجهز شد

انتهای پیام/

مباره با تصاویر جعلی با ویژگی جدید واتس‌اپ

برچسب‌ها:

نظر شما