شناسهٔ خبر: 31777766 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم بارش‌ها در کشور تا دوشنبه

تهران- ایرنا- بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، فردا یکشنبه ( 26 اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در بیشتر نقاط شاهد بارندگی، آبگرفتگی معابر، رگبار، رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

کارشناس سازمان هواشناسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان اینکه امروز بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف دارند، گفت: سامانه بارشی اکنون در شمال شرق فعال است و به تدریج اواخر وقت امروز از کشور خارج می‌شود.
«فریبا گودرزی» از ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر امروز از سمت شمال غرب و غرب خبر داد و افزود: بارش ها ابتدا در این مناطق آغاز می شود و فردا این سامانه تقویت شده و بیشتر مناطق کشور را در بر می گیرد، بارش ها برای ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد همراه با تگرگ خواهد بود.
وی اظهار داشت: این سامانه دوشنبه ( 27 اسفند) در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود و برای سواحل و شمال شرق کشور شدت بارش‌ها بیشتر و در حد آبگرفتگی معابر و اخطار است اما از اواخر وقت دوشنبه این سامانه بارشی ار مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
گودرزی با بیان اینکه از روز یکشنبه تا دوشنبه دما بین 8 تا 12 درجه در استان های ساحلی خزر و سپس در شمال شرق کاهش می یابد، ادامه داد: از اواخر وقت یکشنبه و روز دوشنبه دریای خزر و خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و توفانی همراه با وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق خواهد بود.
وی گفت: از اواخر وقت امشب برای برخی از مناطق جنوب غرب، فردا برای جنوب غرب و نوار شرقی کشور باد شدید توام با گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود و در استان سیستان و بلوچستان و شرق کرمان نیز شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

*** تهران بارانی
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز 4 درجه بالای صفر بود و بر اساس پیش‌بینی‌ها بیشینه دما به 17 درجه می‌رسد.
گودرزی تصریح کرد: برای روز یکشنبه همچنین در تهران رگبار باران و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده و روز دوشنبه نیز باد شدید خواهد بود اما بارش‎ها کمی پراکنده می‌شود و دمای پایتخت نیز تا دوشنبه 2 تا 3 درجه کاهش خواهد یافت.
وی یادآورشد: ازنا در استان لرستان با دمای منفی 9 و آبعلی با منفی 6 درجه سردترین و بم با دمای 29 درجه بالای صفر و شهداد کرمان با 28 بالای صفر گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی **9014**1883

نظر شما