شناسهٔ خبر: 31776329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پيام تسليت لاريجاني به همتاي نيوزيلندي خود در پي وقوع حادثه تروريستي

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي وقوع حادثه تروريستي در شهر کرايست چرچ را محکوم و آن را به تروور مالارد همتاي نيوزيلندي خود تسليت گفت.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي حادثه تروريستي انفجار در شهر کرايست چرچ را محکوم و آن را به «تروور مالارد» رئيس مجلس نمايندگان نيوزيلند تسليت گفت.
متن پيام به شرح ذيل است:

جناب آقاي تروور مالارد
رئيس محترم مجلس نمايندگان نيوزيلند
عاليجناب
با کمال تاسف و تاثر از وقوع حادثه تروريستي غيرانساني در دو مسجد شهر کرايست چرچ و جان باختن و مجروح شدن تعدادي از مردم بي گناه و  مسلمانان نمازگزار مطلع شدم.
اينجانب ضمن اعلام انزجار و محکوم نمودن اين جنايات هولناک، مراتب همدردي عميق خود و ساير نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ايران را با جنابعالي، نمايندگان محترم پارلمان، دولت و ملت  نيوزيلند ابراز مي نمايم.
اين جنايات بار ديگر لزوم هوشياري و همکاري همه کشورها در مبارزه با تروريسم را يادآوري نموده و تاکيدي بر اين واقعيت است که جز با خشکاندن ريشه هاي فکري گروه هاي تروريستي، صلح و آرامش واقعي در هيچ منطقه اي از جهان حاصل نخواهد شد.
جمهوري اسلامي ايران بعنوان کشوري که خود قرباني تروريسم بوده و هزينه هاي جاني و مالي زيادي در مبارزه با اين پديده شوم صرف نموده است، آمادگي همفکري و همکاري با همه کشورهاي مستقل براي رسيدن به راه حل جامع در مبارزه با تروريسم را دارد.
با اغتنام از فرصت، صحت و سلامت جنابعالي را آرزو نموده و از درگاه خداوند منان براي بازماندگان اين حادثه دلخراش صبرجميل، براي جان باختگان مغفرت و  براي مجروحان شفاي عاجل مسئلت مي نمايم.
علي لاريجاني
رئيس مجلس شوراي اسلامي

نظر شما