شناسهٔ خبر: 31775081 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مادورو: آمریکا هدایتگر حمله سایبری به ونزوئلا بوده است

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: این موضوع تایید شده که حمله سایبری اخیر علیه سیستم برق رسانی ونزوئلا، از خاک آمریکا هدایت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه 'تله سور'، 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (جمعه) در جمع شماری از مقامات نیروهای مسلح این کشور خاطر نشان کرد: بدنبال این حملات که بطور مستقیم با فرماندهی واشنگتن و 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی آمریکا صورت گرفت، خدمات رسانی در ونزوئلا مختل شد.
وی با اشاره به حمله سایبری آمریکا علیه سیستم برق رسانی ونزوئلا عنوان کرد: ما مدارک تحقیقات در مورد این اینکه حمله سایبری چگونه انجام شده و چه کسی عامل آن بوده را در اختیار داریم.
این اظهارات رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی مطرح شده که مقامات دولتی کاراکاس اعلام کرده اند، برق رسانی از پنجشبه گذشته از سر گرفته شده و بسیاری از مناطق اکنون برق دارند.
مادورو در جمع مقامات نیروهای مسلح گفت: حملات علیه ونزوئلا ادامه خواهد داشت و باید همیشه آماده مقابله با این حملات باشیم. آنها (عوامل حملات) همچنان بدنبال حمله به سیستم برق رسانی کشور هستند. اما ما اکنون سیستم های دفاعی برای مقابله با این حملات داریم.
وی افزود: چند ماه پیش زمانیکه دشمنان ما فهمیدند نمی توانند مانع از برگزاری انتخابات در این کشور شوند، طرح ترور من را اجرایی کردند. ما آنها را شکست دادیم. راهبرد راست گراهای حامی امپریالیسم همکاری در حمله سایبری به سیستم برق رسانی ونزوئلا با ایجاد خشونت در جامعه بود.
به گزارش ایرنا، بخش های زیادی از ونزوئلا از پنجشنبه دو هفته پیش بدنبال خرابکاری در سیستم برق رسانی این کشور چند روز در خاموشی به سر برد.
دولت مادورو اعلام کرد که حمله سایبری تحت هدایت آمریکا عامل این خرابکاری بوده و 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان دولت ونزوئلا نیز در آن نقش داشته است. قطع گسترده برق مشکلات جدی را در فعالیت های روزمره ونزوئلایی ها ایجاد کرد.
تنش ها در ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های اجتماعی و اقتصادی روبرو بوده، پس از آن تشدید شد که خوان گوایدو خود را رئیس دولت موقت در این کشور خواند و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.
اروپام ** 9234 ** 1071

نظر شما