شناسهٔ خبر: 31771861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید شاهزاده مخالف سعودی بر ضرورت تدوین قانون اساسی جدید در عربستان

خالد بن فرحان، شاهزاده مخالف سعودی مقیم آلمان، بر ضرورت پایبندی به اصل تفکیک قوا در عربستان و تدوین قانون اساسی جدید که ضامن حقوق همه شهروندان سعودی باشد تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون المیادین، خالد بن فرحان، شاهزاده مخالف سعودی مقیم آلمان، بر ضرورت پایبندی به اصل تفکیک قوا در عربستان و تدوین قانون اساسی جدید که ضامن حقوق همه شهروندان سعودی باشد تأکید کرد.

شاهزاده خالد بن فرحان رئیس جنبش معارض «آزادی برای فرزندان شبه جزیره عربی» تأکید کرد هدف این جنبش تحت فشار قرار دادن حکومت سعودی برای تن دادن به اصل تفکیک قوا در این کشور است.

بن فرحان که از شهر دوسلدورف آلمان با المیادین سخن می‌گفت ضمن تأکید بر این خواسته اظهار داشت نخستین اقدام این جنبش تدوین قانون اساسی جدید برای عربستان است که حقوق همه شهروندان را تضمین کند.

وی در این خصوص گفت از جمله اصول زیر بنایی جنبش «آزادی برای فرزندان شبه جزیره عربی» این است که همه شهروندان سعودی حق دارند از زندگی عزتمند و شرافتمندانه و مساوات و آزادی برخوردار باشند.

وی افزود: «ما معتقدیم حق حاکمیت در هر جامعه‌ای با مردم است و این امور، برگرفته از ارزش‌های عقیده اسلامی است و با همه ادیان اسلامی و موازین و قوانین بین المللی و حقوق بشری همخوانی دارد.»

انتهای پیام/

نظر شما