شناسهٔ خبر: 31771465 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نخست‌وزیر نیوزیلند: قوانین حمل سلاح تغییر می‌کند

یک روز بعد از حمله تروریستی به نمازگزاران جمعه در نیوزیلند، نخست وزیر این کشور از عزم خود برای تغییر قوانین حمل سلاح خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند بامداد شنبه با اشاره به کشته و زخمی شدن حدود هشتاد نفر درپی تیراندازی به مسجدی در این کشور، اعلام کرد که قوانین حمل سلاح را تغییر می‌دهد.

آردرن طی کنفرانس مطبوعاتی در ولینگتون گفت که تروریست مهاجم به مسجد النور در شهر «کریستچرچ» از پنج اسلحه شامل دو مسلسل نیمه اتوماتیک و شاتگان، برای انجام حمله خود استفاده کرده حتی برای استفاده از آنها نیز مجوز داشته است.

به نوشته وبگاه «بازفید» وی با بیان اینکه این فرد در نوامبر 2017 به راحتی برای تسلیحات خود مجوز حمل گرفته بود، تاکید کرد: «یک چیز را با قاطعیت می‌توانم به شما بگویم و این است که قوانین مربوط به سلاح در کشور ما تغییر می‌کند. زمان تغییر فرا رسیده است».

نخست وزیر نیوزیلند همچنین از تحقیقات مسئولان قضایی و امنیتی درباره چگونگی و زمان دقیق خرید تسلیحات توسط تروریست مسجد النور و ارتباطات وی با خارج از این کشور خبر داد.

حداقل سن قانونی برای تملک یک سلاح در نیوزیلند 16 سال و برای تسلیحات نظامی نیمه اتوماتیک 18 سال است. خریداران سلاح همچنین باید مجوز مکتوب داشته باشند اما لازم نیست تسلیحاتی که خریداری می‌کنند ثبت شود و بدین ترتیب می‌توانند هر مقدار سلاح که خواستند در اختیار بگیرند.

بامداد گذشته به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.

نظر شما