شناسهٔ خبر: 31771264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

دو مسجد در نیوزیلند هدف حملات تروریستی قرار گرفتند

۵۰ کشته و زخمی نتیجه حمله به نمازگزاران

صاحب‌خبر -

در پی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.

ظهر جمعه (24 اسفند ماه) به وقت محلی (بامداد به وقت تهران) رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد النور در شهر کریستچرچ خبر دادند.

حدود دویست نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آن‌ها آتش گشودند. بعد از اعلام وضعیت منع آمدوشد در شهر چرچ کراست، ساختمان‌های نزدیک به محل‌های حادثه تخلیه شد.

پلیس شرایط را بحرانی توصیف کرده، اما جزئیات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. گفته می‌شود مهاجم هنوز بازداشت نشده و تیراندازی ادامه دارد.

رسانه‌های محلی از کشته شدن حداقل 28 نفر در تیراندازی به نمازگزاران جمعه در شهر کریستچرچ خبر می‌دهند. تعداد دقیق مهاجمان هنوز مشخص نیست ولی به دو مسجد به‌صورت هم‌زمان حمله  شده است.

یکی از مهاجمان به نمازگزاران روز جمعه در نیوزلند، به‌صورت زنده از این حمله فیلم‌برداری کرده و در رسانه‌های جمعی ازجمله توئیتر و فیس‌بوک به اشتراک گذاشته است.

این ضارب که گفته می‌شود برنتون تارانت نام دارد با انتشار بیانیه‌ای 74 صفحه‌ای، در لحظات پیش از حمله به مسلمانان در مسجد می‌گوید این کار را برای کاهش نرخ مهاجرت به اروپا انجام  می‌دهد.

پلیس نیوزلند از بازداشت 4 مظنون مرتبط با این حمله تروریستی خبر داد که 3 نفر از آن‌ها مرد و یک نفر زن است. پلیس می‌گوید که چندین خودروی بمب‌گذاری‌شده را در نزدیک دو مسجد یافته که مشغول خنثی‌سازی آن‌هاست.

 پلیس این کشور همچنین دستور داد که تمام مساجد این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

این حمله، خون‌بارترین تهاجم تروریستی در نیوزلند از سال 1990 است.

 

نظر شما