شناسهٔ خبر: 31771157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

افزایش اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب 
و مطبوعات در سال آینده 

علی اصغر کاراندیش مروستی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روزپنجشنبه 23 اسفندماه در حاشیه اختتامیه دهمین هفته فیلم و عکس سمنان در جمع خبرنگاران سمنانی با اشاره به افزایش مطلوب بودجه وزارت ارشاد اظهار کرد: برای سال آینده نیز علاوه بر افزایش بودجه الحاقیه‌ای به تبصره ماده هفت افزوده شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: به موجب آن الحاقیه وزارت ارشاد می‌بایست ۱۰ از بهای بلیت کنسرت‌ها را در کلان شهر‌ها دریافت و به حساب خزانه واریز کند و معادل آن را دریافت و صرف امور فرهنگی کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سال آینده بر اساس برآورد‌های انجام شده اعتبار خوبی از این طریق به حساب وزارت ارشاد واریز می‌شود که صرف امور فرهنگی به‌ویژه مراکز فرهنگی غیر از مراکز استان‌ها خواهد شد. کاراندیش مروستی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ میلیارد تومان از محل وصول این اعتبارات به دست آید.
وی با اشاره به اینکه باید محاسبه شود که ۱۰ درصد اخذ وجه بلیت‌ها در کنسرت‌های برگزار شده کلان شهر‌ها چه میزان می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود رقم ملاحظه‌ای از این محل به دست آید که این میزان اعتبار برای صرف امور فرهنگی در شهرستان‌ها هزینه می‌شود. معاون پارلمانی وزیر ارشاد بیان کرد: در سال آینده اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

افتتاحیه‌ اکران یک فیلم کوتاه با حضور
 بهمن فرمان‌آرا

آیین رونمایی از پوستر و آنونس رسمی اکران بهاریه فیلم کوتاه روز یکشنبه مورخ 26 اسفند ماه، ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم بهمن فرمان آرا از پوستر رسمی این مجموعه رونمایی خواهد کرد.
اکران بهاریه گروه سینمایی هنر و تجربه متشکل از فیلم‌های: زونا (طوفان نهان قدرتی)، خوابگردها (پویا نبی)، سیندرلا (مهدی آقا جانی)، مانیکور (آرمان فیاض) و انیمیشن بدو رستم بدو (حسین ملایمی) از ششم فرودین ماه در تمام سینماهای هنر و تجربه آغاز مي‌شود. این آثار جز تولیدات چند سال اخیر در حوزه فیلم کوتاه و انیمیشن سینمای ایران هستند که در جشنواره‌های متعدد داخلی و بین المللی موفق به کسب جایزه شدند. پوستر رسمی اکران بهاریه فیلم کوتاه توسط حمید رضا بیات طرحی و اجرا شده است.

یک سریال دیگر به نوروزی‌های تلویزیون
 اضافه شد

سریال «شش قهرمان و نصفی» به کارگردانی حسین قناعت که در ژانر طنز خانوادگی به موضوع حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی مي‌پردازد، در ایام نوروز از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، «شش قهرمان و نصفی» با حمایت سیمافیلم تولید شده و اولین و مهمترین هدفی که این سریال دنبال می‌کند، تشویق تمامی هم وطنانمان برای خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی با زبان طنز است.
اکبر عبدی، شهرام قائدی، بیژن بنفشه خواه، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، رؤیا میر علمی، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، امیر غفارمنش، حامد هایدی، حسین رفیعی، ساناز سماواتی، عباس محبوب، علیرضا درویش، حامد آهنگی، مرتضی زارع، نفیسه روشن، نادیا فرحی و علی عبدالشاهی نیز از جمله بازیگران این مجموعه طنز هستند.
سریال «عطسه» نیز بعد از نوروز روی آنتن شبکه پنج خواهد رفت. پیش از این مرتضی میرباقری معاون سیما در نشست برنامه‌های نوروزی اعلام کرده بود که فقط شبکه‌های یک، دو و سه سریال نوروزی پخش مي‌کنند و شبکه پنج مجموعه «عطسه» از مهران مدیری را پخش خواهد کرد اما حالا سریال دیگری برای پخش در نوروز ۹۸ اضافه شده است.

بهار ۹۸ در «ایرانشهر» خون به پا می‌شود

نمایش «خون به پا می‌شود» به کارگردانی مسعود طیبی اردیبهشت و خرداد سال ۹۸ در تماشاخانه ایرانشهر سالن روی صحنه می‌رود. به گزارش مهر، این اثر اقتباسی است از نمایش «تیتوس آندرونیکوس» اثر شکسپیر که شهرام احمدزاه آن را بازخوانی کرده است. متن نمایش فضایی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را بر اساس قدرت‌طلبی به چالش می‌کشد؛ انسان‌هایی که به خاطر قدرت یکدیگر را نابود می‌کنند.
طیبی درباره تجربه همکاری با شهرام احمدزاده به تسلط و اشراف کامل احمدزاده در مورد آثار شکسپیر اشاره کرد و گفت: این همکاری از سال گذشته با مشاوره در نمایش «هنگامه‌ای که هملت به دست جادوگران مکبث کشته شد» آغاز شد اما در نمایش «تیتوس آندرونیکوس» جلوه بسیار تنگاتنگی به خود گرفت به طوری که شهرام احمدزاده بازخوانی کامل این نمایشنامه را طی نشست‌های دوستانه متعددی که با یکدیگر داشتیم، انجام داد.
«خون به پا می‌شود»، یک اثر تجربی در فضایی کاملاً مدرن و امروزی است که بر ساختارهای بازیگری مدرن و میکرواکتینگ تاکید دارد. کارگردان نمایش با اشاره به اینکه تاکید و محور اجرا بازیگر و زبان بدن اوست، عنوان کرد که ترجیح داده طراحی صحنه را از نمایش حذف کند.
طیبی که تاکنون نمایش‌های متعددی را به سبک رئالیستی روی صحنه برده است از سال ۹۲ با اجرای نمایش «هملت» تلاش کرد تا فضای تجربی را در آثارش به تصویر بکشد؛ شیوه‌ای که بر فضاسازی، بدن و زبان تاکید دارد. «خون به پا می‌شود» بیست و هفتمین تجربه کارگردانی مسعود طیبی است.

اجرای یک کمدی موزیکال در ایام نوروز

نمایش کمدی- موزیکال «هوراشیو» به کارگردانی جواد مولانیا در ایام نوروز اجرا می شود و سایت پیش فروش این نمایش برای ۳ روز نخست باز شده است.
به گزارش روابط عمومی جواد مولانیا که سال گذشته نمایش «آمادئوس» را در تالار حافظ اجرا کرده، با «هوراشیو» در ایام نوروز روی صحنه ی عمارت نوفل لوشاتو خواهد بود. هدف از اجرای این نمایش در ایام نوروز ایجاد فضایی شاد در تعطیلات برای خانواده‌ها است.
بازیگران این اثر عبارتند از: علی هاشمی، ایمان اصفهانی، بهادر اورعی، ندا کوهی، جواد خواجوی، مهرناز فراهانی، مهشاد بهرامی نژاد، سینا رازقی، و جواد مولانیا.
نمایش کمدی- موزیکال «هوراشیو» که اقتباسی از نمایش نامه هملت نوشته شکسپیر است، توسط مهدی پوربلاسی نوشته شده است.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: امین ساقیان، گروه کارگردانی: مهشاد بهرامی‌نژاد (دستیار و برنامه‌ریز)
دستیاران: حمیدرضا ژاله و عطیه شریعتی، آهنگساز، نوازنده و تنظیم کننده و سرپرست گروه موسیقی: آرمان پارسیان، (گیتار الکتریک: حامد آل عباسیان، شاهین رجب‌پور، گیتار باس: امیرحسین تولایی، درامز و پرکاشن: مهرداد مهمانی، گیتار آگوستیک و بک ووکال: سوده خدری)، ترانه سرا: میثم بهاران، طراح نور و صحنه: جواد مولانیا، طراح لباس: پگاه ترکی، مدیر تولید: کهبد تاراج، دستیار تولید: امیرحسین نوح نژاد، مشاور رسانه‌ای، تبلیغات و مدیر روابط عمومی: سارا حدادی -you studio، گرافیست: اعظم منعمی‌زاده، عکاس: درسا فرهمند، مینا شفیع‌زاده، و نظارت بر ساخت دکور: فاطره اصحابی.

برچسب‌ها:

نظر شما