شناسهٔ خبر: 31770332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نامه لاریجانی به رئیس مجلس نمایندگان نیوزیلند

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به تروور مالارد، رئيس مجلس نمايندگان نيوزيلند از وقوع حادثه تروريستي غيرانساني در اين كشور ابراز تاسف كرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علي لاريجاني خطاب به رئيس  رئيس مجلس نمايندگان نيوزيلند نوشت:
عاليجناب
با كمال تاسف و تاثر از وقوع حادثه تروريستي غيرانساني در دو مسجد شهر كرايست چرچ و جان باختن و مجروح شدن تعدادي از مردم بي گناه و  مسلمانان نمازگزار مطلع شدم.
اينجانب ضمن اعلام انزجار و محكوم نمودن اين جنايات هولناك، مراتب همدردي عميق خود و ساير نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ايران را با جنابعالي، نمايندگان محترم پارلمان، دولت و ملت نيوزيلند ابراز مي نمايم.
اين جنايات بار ديگر لزوم هوشياري و همكاري همه كشورها در مبارزه با تروريسم را يادآوري نموده و تاكيدي بر اين واقعيت است كه جز با خشكاندن ريشه هاي فكري گروه هاي تروريستي، صلح و آرامش واقعي در هيچ منطقه اي از جهان حاصل نخواهد شد .
جمهوري اسلامي ايران بعنوان كشوري كه خود قرباني تروريسم بوده و هزينه هاي جاني و مالي زيادي در مبارزه با اين پديده شوم صرف نموده است، آمادگي همفكري و همكاري با همه كشورهاي مستقل براي رسيدن به راه حل جامع در مبارزه با تروريسم را دارد.
با اغتنام از فرصت، صحت و سلامت جنابعالي را آرزو نموده و از درگاه خداوند منان براي بازماندگان اين حادثه دلخراش صبرجميل، براي جان باختگان مغفرت و  براي مجروحان شفاي عاجل مسئلت مي نمايم.
علي لاريجاني
رئيس مجلس شوراي اسلامي

نظر شما