شناسهٔ خبر: 31767260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ادعاي عجيب رژيم صهيونيستي براي حمله به نوار غزه/ بمباران 27 نقطه در نوار عزه با 55 موشک برمبناي يک ادعاي پوچ!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رژيم صهيونيستي مدعي شد اشتباه انساني، عامل شليک راکت‌ها به سمت تل‌آويو است؛ ادعايي که باعث شد جنگنده هاي رژيم صهيونيستي 27 نقطه در نوار عزه را به وسيله 55 موشک بمباران کنند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، تيم تحقيقاتي ارتش رژيم صهيونيستي بعد از ارزيابي‌هاي اوليه اعلام کرد که شليک راکت‌ها به سمت تل‌آويو، احتمالا بر اثر اشتباه انساني و حين عمليات تعمير و نگهداري تسليحات مقاومت بوده است.
رژيم صهيونيستي بعد از متهم کردن جنبش مقاومت اسلامي «حماس» به پرتاب دو راکت به سمت تل‌آويو و شکستن آتش‌بس، اکنون مي‌گويد اين راکت‌ها احتمالا اشتباهي شليک شده‌اند.
در آغازين دقايق بامداد امروز (جمعه) منابع محلي از شليک شدن دو راکت به تل‌آويو از سوي نوار غزه خبر دادند. سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي از همان ابتدا انگشت اتهام را به سمت حماس گرفته و نيروي هوايي اين رژيم نيز حملاتي را عليه غزه آغاز کرد.
بعد از بيانيه‌هاي جداگانه حماس و جهاد اسلامي مبني بر اينکه شليک راکت کار آنها نبوده و تاکيد آنها بر پايبندي به توافق اخير آتش‌بس، رژيم صهيونيستي نيز اعلام کرد که احتمالا شليک اين راکت‌ها اشتباهي بوده است.
به نوشته روزنامه «هاآرتص» تيم تحقيقات ارتش اسرائيل مي‌گويد که بعد از بررسي‌هاي اوليه به اين نتيجه رسيده در حالي که هيأت‌هاي گروه‌هاي مقاومت فلسطيني مشغول ملاقات با ميانجي‌هاي مصري بودند، دو فروند راکت «فجر اِم75» حين عمليات تعمير و نگهداري به اشتباه شليک شده‌اند.
با اين حال اما ارزيابي تيم تحقيقاتي ارتش صهيونيستي مانع حملات هوايي اين رژيم به نوار غزه نشد و به گفته سخنگوي ارتش اسرائيل، حدود 100 نقطه متعلق به حماس در نوار غزه، هدف قرار گرفتند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد درپي اين حملات، فقط چهار نفر به صورت سطحي دچار جراحت شدند.

بمباران 27 نقطه در نوار عزه با 55 موشک
منابع فلسطيني اعلام کردند جنگنده هاي رژيم صهيونيستي 27 نقطه در نوار عزه را به وسيله 55 موشک بمباران کردند.
ساعتي پس از آنکه گزارش‌هايي از گشت‌زني هواپيماهاي بدون سرنشين رژيم صهيونيستي بر فراز غزه منتشر شد، ساکنان مناطق جنوبي نوار غزه بامداد جمعه از شنيده شدن صداي انفجارهاي قدرتمند در اين مناطق خبر دادند.
به نوشته پايگاه «شبکة القدس»، بالگردهاي ارتش رژيم صهيونيستي مناطق جنوبي نوار غزه از جمله بندر شهر «خان يونس» و شهرک سابقا صهيونيست‌نشين «نتزاريم» را هدف حمله قرار داده‌اند.
دانشگاه شهر الزهراء، يک ايستگاه پليس و ساختماني در منطقه «الواحه» در غرب شهر غزه از ديگر اهدافي است که مورد حمله رژيم صهيونيستي قرار گرفته‌اند.
منابع فلسطيني گزارش دادند که جنگنده هاي رژيم صهيونيستي 27 نقطه در نوار عزه را به وسيله 55 موشک بمباران کردند.
پيش از اين سخنگوي ارتش رژيم صهونيستي روز جمعه مدعي شده بود که جنگنده هاي اين رژيم به 100 هدف‌ در نوار غزه حمله کرده است.

رد ادعاي رژيم صهيونيستي در باره حمله موشکي مقاومت
گروه هاي مقاومت فلسطين از جمله جهاد اسلامي و جنبش حماس ادعاي صهيونيست ها را مبني بر شليک دو موشک از غزه به سمت شهر تل آويو که بهانه حملات گسترده شب گذشته (پنجشنبه) اسرائيلي ها به اين باريکه شد، رد کردند.
به گزارش پايگاه خبري `فلسطين اليوم`، داوود شهاب مسئول دفتر مطبوعاتي جنبش جهاد اسلامي اتهامات اشغالگران درخصوص شليک موشک از غزه به شهر تل آويو را رد کرد و آن را تنها ادعاي باطل و دروغ از سوي صهيونيست ها خواند.
وي تاکيد کرد: اين جنبش و شاخه نظامي آن (سرايا القدس) هيچ موشکي به سمت تل آويو شليک نکرده است.
در همين حال گردان هاي شهيد عزالدين القسام شاخه نظامي جنبش حماس نيز با صدور بيانيه اي اعلام کرد که هيچ موشکي به سمت تل آويو شليک نکرده است.
اين بيانيه افزوده است که ادعاي شليک اين موشک ها زماني مطرح شده که نشستي ميان رهبران حماس و هيات امنيتي مصر درباره تفاهمات و توافقات حاصله درباره نوار غزه در جريان بوده است.
ابومجاهد سخنگوي کميته هاي مقاومت نيز در گفت وگو با شبکه خبري الميادين تاکيد کرد که موشک هاي شليک شده به سمت تل آويو ارتباطي با گروه هاي مقاومت فلسطين ندارد.

تأکيد جهاد اسلامي بر پايبندي بر آتش‌بس در غزه
جنبش جهاد اسلامي فلسطين بر پايبندي به توافقات صورت گرفته درباره آتش‌بس در غزه تأکيد کرد.
جنبش جهاد اسلامي ضمن تأکيد بر پايبندي به توافق آتش‌بس در غزه، رژيم صهيونيستي را مسئول هر گونه تنش دانست.
جهاد اسلامي ادعاهاي رژيم صهيونيستي درباره دست داشتن اين جنبش در شليک موشک‌ از نوار غزه را رد کرد.
«مصعب البريم» سخنگوي جهاد اسلامي در مصاحبه با خبرگزاري «معا» گفت: «ما بر کذب بودن ادعاي رژيم اشغالگر تأکيد مي‌کنيم، جهاد اسلامي هيچ ارتباطي با شليک موشک‌ها ندارد».
وي تصريح کرد که رژيم اشغالگر در تلاش براي يافتن توجيهي براي تجاوز به غزه و هدف قرار دادن مقاومت فلسطين است.
گردان‌هاي شهيد عزالدين‌ القسام شاخه نظامي جهاد اسلامي نيز بر عدم دست داشتن در شليک موشک‌ها به سمت فلسطين اشغالي به ويژه تل‌آويو تأکيد کرد.

واکنش مقاومت به حملات شديد رژيم صهيونيستي
سخنگوي کميته هاي مقاومت فلسطين در واکنش به حملات شديد جنگنده بمب افکن هاي رژيم صهيونيستي به نوار غزه گفت: گروه هاي مقاومت در صورت ادامه حملات صهيونيست ها، در پاسخي هماهنگ، فلسطين اشغالي را هدف قرار مي دهند.
ابومجاهد سخنگوي کميته هاي مقاومت فلسطين امروز (جمعه) در گفت وگو با شبکه خبري الميادين تاکيد کرد که موشک هاي شليک شده به سمت تل آويو ارتباطي با گروه هاي مقاومت فلسطين ندارد.
ابومجاهد همچنين گفت: ما فرصت زيادي به مصر براي توقف جنايت هاي اشغالگران و تجاوزش به غزه داديم، اما در شرايط حاضر در صورتي که اشغالگران به حملاتشان به اين منطقه ادامه دهند، اتاق عمليات مشترک گروه هاي مقاومت پاسخ هماهنگ و يکدستي را به اين حملات خواهند داد.
وي تصريح کرد: مقاومت اجازه نخواهد داد که اشغالگران از حملات به غزه براي تبليغات انتخاباتي خود استفاده کنند و بدانند که مقاومت با پاسخ به اين حملات، شکست سختي به آنها وارد خواهد نمود.
ابومجاهد تاکيد کرد که تجاوز به مردم ما همچنان ادامه دارد و لحظه اي متوقف نشده است.
خبرنگار الميادين نيز گزارش داد: تماس ها با طرف مصري براي بازگردان اوضاع به حالت طبيعي در نوار غزه ادامه دارد.

واکنش ايران به حمله کور رژيم صهيونيستي به غزه
دبيرکل دبيرخانه دائمي کنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين در مجلس، حملات کور و ددمنشانه رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين در غزه را محکوم کرد و گفت: رفتار تل آويو عامل بي ثباتي و نا امني منطقه است.
«حسين اميرعبداللهيان» نخست وزير کودک کش رژيم صهيونيستي را تروريستي خواند که براي پيروزي در انتخابات کنست از اعمال هر گونه جنايتي همانند اسلاف خود رويگردان نيست و براي رسيدن به اين هدف شوم خود ، حمله به مردم بي دفاع و بي گناه غزه را سازماندهي کرده است .
وي تل آويو را مسئول عواقب فتنه انگيزي و شعله ور شدن جنگ در فلسطين خواند و افزود: با توجه به قدرت مقاومت، تحمل عواقب اين جنايت براي رژيم صهيونيستي بسيار دشوار خواهد بود و زمان به نفع صهيونيست ها نيست.
دبيرکل دبيرخانه دائمي کنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين مجلس شوراي اسلامي با يادآوري حساسيت شرايط منطقه، افکار عمومي، سازمان ها، مجامع اسلامي و نهادهاي حقوق بشر را دعوت کرد تا قاطعانه حملات خودسرانه و ابزاري رژيم صهيونيستي را محکوم و از ملت بي دفاع فلسطين حمايت کنند.
اميرعبداللهيان رفتار تل آويو را عامل بي ثباتي و نا امني منطقه خواند و با هشدار به نتانياهوي تروريست و حامي داعش در سال هاي اخير بر حمايت جمهوري اسلامي ايران از مقاومت و ملت فلسطين براي تحقق حقوق مشروع خود و آزادي قدس قبله اول مسلمين تاکيد کرد.


نظر شما