شناسهٔ خبر: 31767235 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فناوری منحصربه فرد برای کاهش بحران در زمان بروز بلایای طبیعی

هنگام رخداد بلایای طبیعی یکی از اولین مشکل‌ها قطعی و از دسترس خارج شدن تلفن‌های همراه است که یک شرکت با استفاده از نوعی فناوری این مشکل را برطرف کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک فناوری جدید اجازه می‌دهد تا تلفن‌های همراه LTE به شبکه‌های ماهواره‌ای متصل شوند، این پروژه به وسیله شرکت لاکهید مارتین اجرایی شده است و می‌تواند برای برقراری ارتباط در زمان بروز حوادث یا در مناطق دور افتاده مورد استفاده قرار گیرد. با بهره گیری از این فناوری افراد دارای تلفن‌های همراه LTE می‌توانند با ماهواره‌ها برای استفاده از اینترنت ۴G استفاده کنند.
 
تلفن‌های همراه امروزه بخش زیادی از زندگی افراد را به خود اختصاص داده‌اند، برخی حوادث و بلایای طبیعی، چون سیل، زلزله، توفان و مواردی از این دست می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی به زیر ساخت‌های ارتباطی وارد کند و سبب ناتوانی افراد در استفاده از تلفن همراه شود.
 
در زمان بروز بلایای طبیعی افراد در تلاش هستند تا از وضعیت سلامت اطرافیان و عزیزان خود با خبر شوند و قطع شدن تلفن همراه می‌تواند کابوسی جدی برای آن‌ها باشد.
 

مقام‌های شرکت لاکهید مارتین اطلاعات زیادی درباره سیستم جدید LTE خود که قابلیت اتصال به شبکه ماهواره‌ای دارد منتشر نکرده‌اند، اما کارشناسان احتمال می‌دهند نوعی افزایش سرعت انتقال و ظرفیت داده LTE، تکنیک‌های پردازش سیگنال دیجیتال و طیف رادیویی منحصربه‌فرد برای اتصال به ماهواره‌های مداری منظم در آن استفاده شده باشد.
 
به گفته مقام‌های لاکهید مارتین این سیستم می‌تواند در مناطق آسیب با استفاده از تجهیزات کمکی، چون وسایل نقلیه و یا نصب بر روی کشتی‌ها سبب امکان استفاده کاربران تلفن همراه با شبکه‌های ماهواره‌ای شود.
 
قدرت این سیستم به اندازه‌ای بالاست که می‌توان از آن برای پوشش مناطق دور افتاده، معادن زیر زمینی، ایستگاه‌های تحقیقاتی درمناطق مرتفع، کشتی‌های ماهیگیری و زمین‌های زراعتی وسیع استفاده کرد.
 
کارشناسان هدف از ساخت و توسعه این سیستم را جلوگیری از بروز آسیب‌های اقتصادی، کمک به رفع بحران درمناطق آسیب دیده و افزایش سلامت روان افراد درگیر در مناطق آسیب دیده اعلام کرده اند.
منبع: newatlas
انتهای پیام/
 

ابداع فناوری تبدیل تلفن‌های همراه LTE به شبکه‌های ماهواره‌ای

نظر شما