شناسهٔ خبر: 31767166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اردوغان هم به حادثه تروریستی نیوزیلند واکنش نشان داد

ایرنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه با محکوم کردن حملات امروز به مساجد در نیوزیلند تصریح کرد که گسترش و تشویق اسلام‌هراسی در جهان از محدوده آزار و اذیت فردی فراتر رفته و ابعاد کشتارجمعی یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناتولی در روز جمعه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن شدید حملات تروریستی امروز به دو مسجد در نیوزیلند و اعلام همدردی با بستگان قربانیان این مطالب را عنوان کرد.
اردوغان با بیان اینکه حملات تروریستی امروز به مساجد در نیوزیلند بر اساس برنامه‌ریزی طولانی مدت انجام گرفته است، تاکید کرد: هرگز نمی‌توان این این اقدام تروریستی را ناشی از یک رفتار و تصمیم گیری ناگهانی دانست و بر آن سرپوش گذاشت.

وی ادامه داد: تمامی جهان به ویژه کشورهای غربی را برای اتخاذ تدابیر در برابر این روند خطرناک که تمامی بشریت را تهدید می کند، فرا می خوانیم.
رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: رویکرد مهلکی که ترکیه و شخص بنده را هدف قرار داده همانند سرطان در جوامع غربی در حال گسترش است.
براساس آخرین آمار دست‌کم 49 نمازگزار در حمله مسلحانه تروریستی امروز به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست چرچ نیوزیلند حین اقامه نماز جمعه جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی «آیسسکو» نیز پیش از این اعلام کرده بود که قتل عام در مساجد نیوزیلند جنایت علیه بشریت و نتیجه اظهارات اسلام هراسانه است.
 

49311

نظر شما