شناسهٔ خبر: 31766913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

چهارمین جمعه تظاهرات در الجزائر و شعار علیه رئیس‌جمهور فرانسه

مردم الجزائر امروز برای چهارمین جمعه متوالی تظاهرات کرده و مخالفت خود را با تصمیمات اخیر «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

العالم- آفریقا

صدها نفر از معترضان الجزائر امروز نیز برای چهارمین هفته متوالی در میدان البرید المرکزی واقع در مرکز الجزیره پایتخت این کشور تجمع کردند.

معترضان شعارهایی در مخالفت با تصمیمات اخیر بوتفلیقه سر می‌دهد و علاوه بر آن پلاکاردهایی در دست دارند که روز آنها نوشته شده: «الجزائر آزاد و دموکراتیک»، «بروید یعنی بروید».

معترضان همچنین شعارهایی علیه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل حمایت وی از تصمیمات بوتفلیقه و استمرار نظام وی سر می‌دهند.

بوتفلیقه به دنبال اعتراضات گسترده در الجزائر از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای پنجمین بار متوالی منصرف شد و برگزاری انتخابات را به تعویق انداخت اما معترضان خواهان تغییرات واقعی در این کشور هستند.

روزنامه «القدس‌العربی» در وب‌سایت خود نوشت که پیش‌بینی می‌شود تظاهرات امروز نیز میلیونی باشد و معترضان زیادی به جمع تظاهرات‌کنندگان بپیوندند.

طبق این گزارش، دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تظاهرات کرده و شعارهایی علیه بوتفلیقه سر دادند.

نظر شما