شناسهٔ خبر: 31766459 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرين تحولات يمن؛

پاسخ موشکي يمن به نقض مکرر آتش بس در الحديده/ سخنگوي نيروهاي مسلح يمن: صبر ما خيلي دوام نمي آورد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفت: متجاوزين آل سعود و مزدورانشان در 48 ساعت گذشته 505 بار آتش بس را در الحديده نقض کرده اند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه المسيره؛ سخنگوي نيروهاي مسلح يمن اعلام کرد: طي 48 ساعت گذشته نيروهاي وابسته به ائتلاف متجاوز سعودي و مزدورانش، 505 مرتبه آتش بس را در الحديده يمن نقض کردند.
سرتيپ يحيي سريع در يک کنفرانس مطبوعاتي گفت: متجاوزين آل سعود و مزدورانشان مانع از اجراي اجراي توافق استکهلم مي شوند.
وي از سازمان ملل متحد و فرستاده ويژه اش اتخاذ موضع قاطع در برابر عدم تعهد متجاوزين آل سعود و مزدورانشان نسبت به توافق استکهلم و قطعنامه هاي شوراي امنيت، نقض آتش بس توسط آنان و جنايات بيشتر اين متجاوزين و مزدورانشان عليه کودکان و زنان يمني را خواستار شد.
سريع تاکيد کرد: نيروهاي يمن به توافق آتش بس متعهدند اما صبر و خويشتنداري آنان حدي دارد و در صورت استمرار نقض اين آتش بس از سوي متجاوزين آل سعود و مزدورانشان، پاسخي دردناک به دشمن خواهند داد.
وي گفت که متجاوزين آل سعود و مزدورانشان با 10 موشک و 205 گلوله توپ و سلاح سبک و متوسط به خانه ها و مزارع مردم و مواضع نيروهاي يمن در الحديده حمله کردند.
جنگنده هاي آل سعود با پرواز بر فراز الحديده، حيس، الدريهمي و التحتيا 25 بار آتش بس را در الحديده نقض کردند.
سريع تصريح کرد که جنگنده هاي آل سعود 20 حمله هوايي به کتاف، هشت حمله هوايي به البقع، 9 حمله هوايي به باقم، دو حمله هوايي به سحار و يک حمله هوايي به الظاهر در استان صعده، چهارحمله هوايي به سفيان در استان عمران، يک حمله هوايي به العبيسه در کشر، يک حمله هوايي به عبس و يک حمله هوايي به مستبأ در استان حجه عليه خانه ها و مزارع مردم و يک حمله هوايي اشتباهي به مواضع مزدورانشان در صحراي الاجاشر در الجوف انجام دادند که به کشته و زخمي شدن دهها مزدور منتهي شده است.
وي گفت که نيروهاي يمن، پيشروي مزدوران آل سعود در عسير و جيزان را خنثي کرده و شماري از زرهپوشهاي آنان را در گذرگاه علب، صحراي الاجاشر و البرح در تعز منهدم کردند.
اين شبکه همچنين از شليک بيش از 65 گلوله توپ به مناطق مسکوني و کشاورزي در شهر التحيا واقع در استان الحديده خبر داد.
در خبري ديگر؛ مزدوران سعودي 45 گلوله توپ به سوي به مزارع کشاورزي و مناطق مسکوني در منطقه الفازه در شهر التحيا واقع در غرب يمن شليک کردند.
 
بمب هاي سعودي مراکز آموزشي را نشانه گرفتند
از ابتداي جنگ آل سعود عليه يمن به ويژه پس از آغاز عمليات ناموفق اشغال استان الحديده، مدارس و دانشگاههاي يمن به شکل برنامه ريزي شده تخريب شدند و صدها دانش آموز، دانشجو، کادر آموزشي و استاد به شهادت رسيدند.
تا زمان تهيه اين گزارش 23 مرکز آموزشي در استان الحديده به طور کامل نابود شده و 60 مرکز در پي حملات ائتلاف عليه يمن به سرکردگي عربستان آسيب ديده اند.
عمر البحر  مدير آموزش و پرورش استان الحديده گفت: به دليل انهدام مدارس توسط ائتلاف سعودي، ضرر زيادي به روند آموزش و پرورش وارد شده که يکي از مهمترين آثار منفي آن تکدي گري کودکان يمن در خيابان، ترک تحصيل آنان و ورود اين کودکان در سنين بسيار پايين به بازار کار، به خاطر فقر و تامين هزينه هاي زندگي است.

شليک موشک «زلزال 1» به مواضع متجاوزان سعودي در مأرب
يگان موشکي يمن، يک موشک «زلزال 1» به مواضع مزدوران آل سعود در جدعان در مأرب شليک کرد که شماري از مزدوران کشته و زخمي شدند.
يک منبع ارتش يمن گفت: جنگنده هاي آل سعود، به اشتباه مواضع مزدورانشان را در صحراي الاجاشر در خب و الشعف در شرق الجوف بمباران کردند که به کشته و زخمي شدن 30 مزدور که شماري از آنان فرمانده بودند، انجاميد.
اين منبع افزود که اين بمباران پس از شکست مزدوران براي پيشروي در اين منطقه در برابر ارتش و کميته هاي مردمي يمن انجام شده بود.
قبايل يمن نيز 4 سرباز سعودي را در اين منطقه ربودند و در ازاي آزادي آنان، آزادي جوانان قبايل خود را که توسط آل سعود اسير شده اند، خواستند.
آل سعود، رهبران حزب اصلاح و نيروهاي هادي را به همدستي با ربايندگان سربازان سعودي متهم کرده است.


نظر شما