شناسهٔ خبر: 31764991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرود اضطراری یک بوئینگ در روسیه

مشکلاتی در عملکرد موتور یک فروند بوئینگ، فرود اضطراری این هواپیما را در روسیه به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فروند بوئینگ 737-800 در پی اشکلاتی در عملکرد موتور در روسیه  فرود اضطراری داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این هواپیما امروز جمعه در شهر «سیکتیوکار» واقع در شمال غربی روسیه ناچار به فرود اضطراری شد. بررسی‌ها برای نقص در عملکرد این هواپیما ادامه دارد اما گزارش‌های نخست حاکی از نقص در عملکرد موتور هواپیما بوده است.

این هواپیما از شهر «میرنیم واقع در شرق روسیه در مسیر مسکو در پرواز بود. یک مقام مسئول هم با تائید فرود اضطراری گفت که تحقیقات اولیه درجریان است. همه سرنشینان هواپیما سالم هستند.

این در حالی است که یکی از مقامات مسئول روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفته بود که آژانس فدرال حمل‌ونقل هوایی پرواز بوئینگ 737 MAX را تا زمان انجام تحقیقات بیشتر ممنوع کرده است.

پیش از این بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی به دنبال سقوط اخیر هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط هوایی اتیوپی در نزدیکی فرودگاه آدیس‌بابا و کشته شدن ۱۵۷ نفر، پرواز این هواپیماهای ساخت آمریکا را در کشورهای خود ممنوع کرده بودند.

این دومین سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس طی ۵ ماه گذشته محسوب می‌شود. پیشتر در روز ۲۹ اکتبر سال گذشته میلادی یک هواپیمای دیگر ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت لاین ایر اندونزی با ۱۸۹ مسافر در دریای جاوا سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

انتهای‌پیام/

نظر شما