شناسهٔ خبر: 31763895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تغییر موضع کره شمالی درباره مذاکره با آمریکا

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی از تصمیم پیونگ یانگ برای تعلیق مذاکرات با آمریکا درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره خبر داد .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، چوئه سون - هیو گفت: کیم جونگ اون رییس کره شمالی به زودی موضع خود را درباره این خبر ، رسماً اعلام خواهد کرد.
این دیپلمات ارشد کره شمالی افزود : پیونگ یانگ نمی تواند در برابر همه خواسته های واشنگتن مطیع باشد.
این درحالی است که یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته از احتمال برگزاری سومین نشست میان ترامپ و اون خبر داده بود . مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم گفته بود : با وجود شکست نشست هانوی ، به ادامه مذاکرات در سریع ترین زمان خوشبین است .
اما پیونگ یانگ پس از شکست مذاکرات دو هفته پیش سران آمریکا و کره شمالی ، اعلام کرده بود در پی بازنگری در سیاست مذاکرات هسته ای با آمریکاست.
مقامات کره شمالی بارها رفتار آمریکا را در این مذاکرات گانگسترگونه توصیف کرده و گفته اند: با وجود اقدامات پیونگ یانگ در 15 ماه گذشته ، واشنگتن نه تنها از تحریم ها نکاسته بلکه بر آنها افزوده و هر روز سطح خواسته هایش را بدون دادن هیچ امتیازی بالا می برد.
کره شمالی همچنین در دو هفته اخیر، فعالیت برخی از تاسیسات هسته ای و سایت های موشکی خود را که پس از نخستین دور مذاکرات ترامپ و اون به حال تعلیق در آورده بود ، از سر گرفته است .

نظر شما