شناسهٔ خبر: 31762692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله صافی گلپایگانی:

سفر رئیس جمهوری به عراق دستاوردهای مسرت بخشی داشت

قم- ایرنا- آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهوری و هیات جمهوری اسلامی به کشور عراق دستاوردهای مسرت بخشی داشت، بابت این دستاوردها به ویژه رایگان شدن ویزای سفر که موجب خوشحالی مردم و دوستداران اهل بیت(ع) شد، تقدیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، وی در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: سفر بسیار موفق و لازمی بود که در این شرایط و اوضاع باید انجام می‌گرفت؛ هم دیدارها و هم توافق‌هایی که بین دو کشور مهم عراق و ایران انجام شد، بسیار خوشحال‌کننده و مسرت ‌بخش بود و ان‌شاء الله بیش از پیش ادامه پیدا کند.
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به لزوم ارتباط نظام جمهوری اسلامی با جهان و کشورهای منطقه، افزود: سیاست نظام، باید ارتباط با جهان به خصوص کشورهای منطقه با حفظ عزت و مصالح نظام باشد و امثال این سفرها ادامه پیدا کند تا با تدبیر و عقلانیت، بتوانیم به نفع عزت و پیشرفت اسلام و مردم عزیزمان گام برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از وضعیت گرانی‌ در کشور، بیان داشت: مردم ایران، متدین، صالح و بسیار شریف می‌باشند که در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی، برای خدا و به خاطر اسلام صبر می‌کنند، این اخلاق و بردباری مردم، وظیفه مسئولان را بسیار سنگین می‌کند. تمام هم و غم مسئولان باید ادای وظیفه نسبت به این مردم شریف و بزرگوار باشد تا بتوانند اسباب رنج و زحمت آنها را برطرف و موجبات آسایش و رفاه ایشان را فراهم آورند.
این مرجع تقلید همچنین اخلال های موجود در نظام اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اخباری که انسان راجع به اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که در نظام اقتصادی کشور می‌شود را می‌شنود بسیار ناراحت‌کننده و تعجب‌آور است. این اختلاس‌ها اصلا در شان نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگوار ایران نیست و چرا سیستم اقتصادی و نظام بانکی ما باید طوری باشد که به راحتی بتوانند این‌طور پول بیت المال را ببرند و خودشان هم فرار کنند؟
آیت الله صافی گلپایگانی گفت: چرا بستر و زمینه این گونه دزدی‌ها آماده و فراهم است؟ همین چیزهاست که اسباب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود. ما مدعی هستیم که نظام ما یک نظام پاک است و مسئولان ما صالح هستند، پس چرا چنین مواردی پیش می‌آید؟ باید هر چه سریع‌تر و قاطعانه زمینه این دزدی‌ها را از بین برد تا بیت المال محفوظ بماند و اعتماد مردم به نظام اقتصادی و قضایی برگردد.
رضا رحمانی وزیر صمت نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به عتبات عالیات و نیز برنامه‌های این وزارتخانه ارائه داد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی عالی رتبه، دوشنبه هفته جاری به کشور عراق سفر کرد. ایشان در جریان این سفر ضمن زیارت عتبات عالیات، دیدارهای مهمی نیز با مقام های کشور عراق داشت.
1175 /

نظر شما