شناسهٔ خبر: 31761132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۴۹ نفر کشته شدند + فیلم (۱۸+)

در پی حمله تروریستی افراد ناشناس به دو مسجد در شهر «کرایست کرچ» نیوزیلند، دهها نمازگزار کشته و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی نیوزیلند گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در شهر کرایست‌ چرچ را به رگبار بستند.

پلیس نیوزیلند در گزارش اولیه خود ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دست‌کم ۳۰ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند. به گفته پلیس تاکنون ۳ مرد و یک زن در رابطه با این حمله مرگبار تروریستی به دو مسجد بازداشت شده‌اند.

«مایک بوش» رئیس پلیس نیوزیلند در واکنش به این حمله تروریستی گفت: «ما هم‌اکنون در حال بررسی مجموعه‌ای از حوادث بسیار جدی و غم‌انگیز هستیم». وی همچنین به همه مسلمانان این کشور توصیه کرد امروز جمعه به مساجد نروند و تا اطلاعیه بعدی پلیس در خانه‌های خود بمانند.

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند

نخست‌وزیر نیوزیلند از افزایش قربانیان این حمله تروریستی تا دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۲۰ زخمی خبر داد. وی از حادثه امروز به عنوان «یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ این کشور» یاد کرد. گفته می‌شود این حمله خونبارترین حمله در نیوزیلند از سال ۱۹۹۰ به شمار می‌رود.

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۴۹ نفر کشته شدند + فیلم (۱۸+)

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا که خود فردی راستگرا و مهاجرستیز است، اعلام کرد فرد مهاجم به مسجد نیوزلند شهروند استرالیاست و او را فردی «افراطی، راست‌گرا، و تروریست» معرفی کرد.

«مایک بوش» رئیس پلیس نیوزیلند بار دیگر در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه این حادثه تروریستی عملیاتی کاملا برنامه‌ریزی‌شده بود تازه‌ترین آمار کشته‌شدگان و افراد مجروح در این حادثه را به ترتیب ۴۹ و ۳۹ نفر اعلام کرد. همچنین یکی از افراد بازداشت‌شده به اتهام قتل روز شنبه برای محاکمه در دادگاه حاضر خواهد شد.

فیلم دردناکی که مهاجم استرالیایی از تیراندازی مرگبار در مسجد النور نیوزیلند منتشر کرده است
mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6866678/9589264?width=400&height=300"></script></div>
mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6866678/9589248?width=400&height=300"></script></div>

بنا به گزارش رسانه‌های نیوزیلند، یکی از مهاجمان اصلی این حادثه پیش از اجرای این حمله تروریستی، با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی فیسبوک، انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجد النور (یکی از مساجد هدف‌قرارگرفته‌شده) در شهر کرایست کرچ، «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرده است. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی کرده است.

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند

وی در این ویدئو می‌گوید: «می‌خواستم به مهاجمان (مسلمانان مهاجر) بگویم که سرزمین ما هرگز سرزمین شما نخواهد شد؛ زمین ما متعلق به خود ماست؛ تا زمانی که یک سفید پوست زنده باشد، هرگز نمی‎توانید به سرزمین‌های ما هجوم بیاورید و هرگز جایگزین مردم ما نخواهید شد.»

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۴۹ نفر کشته شدند + فیلم (۱۸+)

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۴۹ نفر کشته شدند + فیلم (۱۸+)

«برنتون تارانت» از لحظه ورود خود به مسجد و تیراندازی به نمازگزاران تا خروج از این مسجد را به صورت زنده در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. به دلیل دلخراش بودن صحنه‌های این جنایت تروریستی، فعالان مدنی از مردم خواسته‌اند از بازنشر این فیلم در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی در یکی از این صحنه‌ها، به تمام نمازگزارانی که به دلیل جراحت برروی زمین افتاده‌اند تیر خلاص می‌زند و هنگام خروج از مسجد نیز یک زن میانسال را با شلیک به سرش به طرز فجیعی به قتل می‌رساند.

انتهای پیام/

نظر شما