شناسهٔ خبر: 31760754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نگرانی ترکیه از موضع مقام سعودی در قبال پرونده خاشقچی

ریاست جمهوری ترکیه مخالفت هیأت سعودی موسوم به حقوق بشر عربستان سعودی در خصوص قتل روزنامه‌نگار سعودی منتقد را نگران کننده توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - ترکیه

ریاست جمهوری ترکیه پنجشنبه از اظهارات یکی از مقام‌های رسمی سعودی در خصوص درخواست آنکارا در مورد پرونده قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی انتقاد کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات رئیس هیأت سعودی موسوم به «هیأت حقوق بشر» عربستان سعودی در مورد پرونده خاشقچی «نگران کننده» است. این بیانیه تأکید کرده که آنکارا برای روشن شدن نتایج تحقیق در این پرونده تلاش خواهد کرد.

«بندر بن محمد العتیبان»، امروز در واکنش به اظهارات دیروز «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در مورد پرونده قتل جمال خاشقچی گفت که ریاض مخالف هرگونه تلاش برای «بین‌المللی» کردن پرونده این قتل است.

این مقام سعودی همچنین گفت که متهمان پرونده قتل روزنامه‌نگار سعودی به دست عدالت سپرده شده و هم‌اکنون در دادگاه‌ سعودی مورد بازجویی و رسیدگی به جرایمشان هستند.

او هرگونه تلاش برای دادن بُعد بین‌المللی به پرونده قتل خاشقچی را تلاش برای ضربه زدن به حاکمیت عربستان سعودی و مداخله در امور این کشور دانست.

اردوغان روز چهارشنبه طی اظهاراتی گفت که آنکارا موضوع قتل خاشقچی را پیگیری خواهد کرد و در صورتی که نیاز باشد این هفته این موضوع را به دادگاه بین‌المللی خواهد کشاند.

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست و مقیم آمریکا دهم مهر (دوم اکتبر) داخل ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول ترور شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند دستور این قتل را «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی صادر کرده است. این مسئله باعث آغاز موجی از فشارها و انتقادها علیه مقامات سعودی و شخص بن سلمان شد.

نظر شما