شناسهٔ خبر: 31760495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مراسم چهلمین روز درگذشت عضو ایرانی مجمع برگزار شد/ خرسند: حبیبی چهل سال در مناصب مهم خدمت کرد، اما هنگام فوت جز یک واحد آپارتمان چیزی نداشت

ابنا

مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم محمد نبی حبیبی با حضور شخصیت های سیاسی، حزبی و تعدادی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم بزرگداشت چهلمین روز در گذشت مرحوم «محمدنبی حبیبی» عضو برجسته مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی، با حضور شخصیت های سیاسی، حزبی، کشوری و لشکری برگزار شد.

در این مراسم که عصر امروز پنجشنبه 23 اسفند 1397 در  در مسجد فخرآباد تهران برپا گردید، چهره هایی مانند دکتر «سید محمد حسینی» وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای «سیدعلی نقی خاموشی» رییس اسبق اتاق بازرگانی، «اسدالله بادامچیان» دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و اقشار مختلف مردم شهیدپرور تهران شرکت کردند.

سخنران این مجلس حجت الاسلام والمسلمین «محمد خرسند» امام جمعه کازرون و عضو شورای مرکزی حزب مذکور بود که در تشریح خصوصیات اخلاقی مرحوم محمد نبی حبیبی گفت: یکی از خصوصیات حبیبی تقوای او بود و مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان فرمودند، آقای حبیبی خدمتگذار نظام و از فعالان صدیق عرصه های سیاسی و اجتماعی بود.

به نوشته ایرنا وی افزود: مرحوم حبیبی شخصی ساده زیست بود که جز یک واحد آپارتمان در هیچ نقطه ای از کشور ملک و امکاناتی نداشت. ساده زیستی او به حدی بود که وقتی به قم می آمد شب را در دفتر محقر حزب موتلفه بیتوته می کرد.

آقای خرسند یادآور شد: در حالی که مرحوم حبیبی طی چهل سال گذشته در مناصب و پست های مهمی خدمت کرده بود و می توانست از امکانات فراوانی استفاده کند، روزی به من گفت؛ اگر دوماه حقوق نگیرم نمی توانم خانه و زندگی خود را اداره کنم.

امام جمعه کازرون ادامه داد: او دغدغه مردم را داشت، خودش را تافته جدا بافته نمی دانست و به معنای واقعی کلمه شخصی ولایت مدار بود. برخی موعد انتخابات که می شود از ترس رد صلاحیت خود را ولایت مدار معرفی می کنند و رهبری را فصل الخطاب می دانند ولی بعد از اینکه مسئولیتی می گیرند برخلاف منویات و نظریات رهبری عمل می کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: مرحوم حبیبی معتقد بود باید آهنگ ولایتمداری داشته باشیم، بدین معنی که براساس نظر خود حرکت نکنیم و مطابق قانون اساسی به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشیم.

* محمدنبی حبیبی که بود؟

شایان ذکر است محمدنبی حبیبی (۲۸ آذر ۱۳۲۴ ورامین – ۹ بهمن ۱۳۹۷ تهران) سیاستمدار ایرانی، دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران بود. وی از بدو نهضت امام خمینی به آن پیوست و پس از پیروزی، از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ استاندار فارس، از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ استاندار خراسان بود، در سال ۱۳۶۲ برای کمتر از یک سال استاندار تهران و از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ به مدت ۴۴ ماه شهردار تهران بود.

از سوابق دیگر مرحوم حبیبی می‌توان به مدیرعاملی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، ریاست سازمان هواپیمایی کشوری (معاون وزیر راه و ترابری) و معاونت وزیر بازرگانی، اشاره کرد. عضویت در مجمع جهانی اهل بیت(ع) و بنیاد ملی عفاف و حجاب، از فعالیت های فرهنگی آن فقید سعید بود.

وی در فاصله سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۷ به مدت بیش از ۱۴ سال، دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی را بر عهده‌ داشت. 

............................
پایان پیام/ 101

نظر شما