شناسهٔ خبر: 31760077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی؛

حملات هوایی صهیونیستها به غزه؛ حمله موشکی به تل آویو

تلویزیون رژيم صهيونيستي از شنیده شدن صدای آژیر در تل آویو و وقوع انفجارهایی در مناطقی از این شهر خبر داد

صاحب‌خبر -

پرتاب دو موشک از نوار غزه به سمت تل آویوبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی رژيم صهيونيستي به نقل از ارتش اين رژيم اعلام کرد دو موشک از نوار غزه به سوی تل آویو شلیک شدند. در پی اين حمله موشکی، شهردار تل آویو از ساکنان این شهر خواست آرامش خود را حفظ کنند و به پناهگاه ها بروند.

 

وزارت بهداشت غزه از زخمی شدن 4 فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی خبر داد

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد بر اثر حملات شب گذشته رژیم اشغالگر صهیونیستی , چهار فلسطینی زخمی شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین, از طرف دیگر رسانه های اسرائیلی اعلام کردند پیش بینی های ارتش این رژیم حاکی است که شلیک دو موشک به سمت تل آویو در اثر اشتباه در راه اندازی سیستم موشکها بوده و این اشتباه عمدی نبوده است.
ارتش اسرائیل همچنین افزود: این دو موشک تولید داخلی هستند و یکی از آنها در دریا سقوط کرد در حالی که موشک دوم در هوا منفجر شد.

رژیم صهیونیستی از حمله به 100 موضع حماس در غزه خبر داد
ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در واکنش به حملات موشکی جدید از نوار غزه به تل‌آویو، دهها نقطه را در این منطقه تحت کنترل حماس هدف حملات هوایی خود قرار داده است.
در حالی که تنشها میان اسرائیل و فلسطینیان به شدت افزایش یافته است، نیروی هوایی اسرائیل اولین ساعات صبح روز جمعه دهها موضع جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) را در نوار غزه هدف قرار داد.جنگنده ها و بالگردهای جنگی رژیم صهیونیستی نزدیک به یکصد حمله بر ضد مواضع حماس انجام دادند.
منابع امنیتی در نوار غزه حمله هواپیماها و بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی به چهل نقطه از نوار غزه را تایید کردند اما اخبار و گزارشهای اولیه حاکی از آن است که در این حملات تنها یک زوج فلسطینی در جنوب نوار غزه زخمی شدند.

نشست اضطراری فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی

همچنين، تلویزیون رژيم صهيونيستي از شنیده شدن صدای آژیر در تل آویو و وقوع انفجارهایی در منطقه تل آویو خبر داد. در پی شلیک دو موشک از غزه به سوی تل آویو، نشست اضطراری فرماندهان ارتش و دستگاه های امنیتی اسرائیل با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اين رژيم در مقر وزارت جنگ اسرائیل برگزار شد.

شبکه الجزیره گزارش داد: ارتش اسرائیل در بیانیه ای رسمی اعلام کرد سامانه گنبد آهنین در حمله موشکی نوار غزه به تل آویو عمل نکرد.

شبکه تلویزیونی المنار نیز به نقل از سخنگوی ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد: هیچ اطلاعاتی در خصوص چگونگی شلیک دو موشک از نوار غزه به تل آویو در اختیار نیست و در این حمله موشکی، ارتش اسرائیل غافلگیر شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره از اعلام حالت آماده باش در همه شهرک های صهيونيست نشين هم مرز با نوار غزه خبر داد. این شبکه همچنین گزارش داد دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از همه وزیران این رژیم خواسته است از هرگونه اظهار نظر در خصوص شلیک دو موشک از نوار غزه به سوی تل آویو خودداری کنند.

حماس و جهاد اسلامی مسئولیت حمله موشکی به تل آویو را رد کردند

گردان های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس مسئولیت حمله موشکی به تل آویو را رد کردند.
گردان های عزالدین قسام اعلام کردند این دو موشک هنگامی شلیک شدند که نشستی میان حماس و هیئت مصری در حال برگزاری بود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به هیئت مصری حاضر در غزه اعلام کرد هیچ نقشی در حمله موشکی به تل آویو نداشته است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد رژیم صهیونیستی در حملاتی هوایی مواضعی را در غرب غزه و غرب بیت لاهیا، شمال نوار غزه، هدف قرار داد. صدای چندین انفجار در شهرهای غزه و رفح شنیده شد. همچنین بالگردهای رژیم صهیونیستی، پایگاهی دریایی در شمال غرب بیت لاهیا را هدف قرار دادند.

شبکه تلویزیونی المنار نیز اعلام کرد: حملات هوایی رژیم صهیونیستی شش پایگاه مقاومت را در مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار داد.

این شبکه همچنین از حمله خمپاره ای مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست نشین کیسوفیم خبر داد.

 

 

 

 

نظر شما