شناسهٔ خبر: 31759674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله صافی گلپایگانی:

اعتماد مردم به نظام اقتصادی و قضایی باید حفظ شود

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید هر چه سریع‌تر و قاطعانه زمینه دزدی‌ از بین برد تا بیت المال محفوظ بماند و اعتماد مردم به نظام اقتصادی و قضایی برگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بنده از اینکه هیئت جمهوری اسلامی به عراق سفر کردند بسیار خوشحال شدم و الحمدلله سفر بسیار موفق و لازمی بود که در این شرایط و اوضاع باید انجام می‌گرفت، هم دیدارها و هم توافق‌هایی که بین دو کشور مهم عراق و ایران انجام شد بسیار خوشحال‌کننده و مسرت‌بخش بود و ان‌شاء الله بیش از پیش ادامه پیدا کند.

سیاست نظام ارتباط با جهان با حفظ عزت باشد

وی در ادامه با اشاره به لزوم ارتباط نظام جمهوری اسلامی با جهان و کشورهای منطقه افزود: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران باید ارتباط با جهان بخصوص کشورهای منطقه با حفظ عزت و مصالح نظام باشد و امثال این سفرها ادامه پیدا کند تا با تدبیر و عقلانیت، بتوانیم به نفع عزت و پیشرفت اسلام و مردم عزیزمان گام برداریم.

استاد سطوح عالی حوزه با اظهار تأسف از وضعیت تورم و گرانی در کشور بیان داشت: مردم ایران، متدین، صالح و بسیار شریف هستند و در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی برای خدا و به خاطر اسلام صبر می‌کنند؛ این اخلاق و بردباری مردم، وظیفه مسئولان را بسیار سنگین می‌کند و تمام هم و غم مسئولان باید ادای وظیفه نسبت به این مردم شریف و بزرگوار باشد تا بتوانند اسباب رنج و زحمت آنها را برطرف و موجبات آسایش و رفاه ایشان را فراهم آورند.

اختلاس‌ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخباری که انسان راجع به اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که در نظام اقتصادی کشور می‌شود را می‌شنود بسیار ناراحت کننده و تعجب‌آور است؛ این اختلاس‌ها اصلاً در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگوار ایران نیست و چرا سیستم اقتصادی و نظام بانکی ما باید طوری باشد که به راحتی بتوانند این‌طور پول بیت المال را ببرند و خودشان هم فرار کنند، چرا بستر و زمینه اینگونه دزدی‌ها آماده و فراهم است، همین چیزها است که اسباب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: ما مدعی هستیم که نظام ما یک نظام پاک است و مسئولان ما صالح هستند، پس چرا چنین مواردی پیش می‌آید و باید هر چه سریع‌تر و قاطعانه زمینه این دزدی‌ها را از بین برد تا بیت المال محفوظ بماند و اعتماد مردم به نظام اقتصادی و قضایی برگردد.

وی تصریح کرد: از دستاوردهای سفر ریاست محترم جمهور، مخصوصاً بحث رایگان‌شدن ویزای سفر به عراق که موجب خوشحالی مردم و دوستداران اهل بیت علیهم السلام گردید، تقدیر و تشکر می‌کنم.

نظر شما