شناسهٔ خبر: 31758843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد آیت الله نوری همدانی از کاهش ارزش پول ملی

R7854/P/S6,62/CT12

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی کشور گفت: امروز باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم این خلأ را جبران کنیم؛ ارزش پول ملی ما در مقایسه با عراق، عربستان و امارات بسیار پایین تر است، چرا باید اینگونه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله نوری همدانی در دیدار رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خدمت به جامعه یکی از مباحث مورد تأکید اسلام است، اظهار داشتند: بر اساس روایات، شریف ترین عبادت ها، آن است که انسان توفیق داشته باشد که به انسان ها خدمت کند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی نورانی محبوب ترین مردم نزد خداوند را کسانی دانسته اند که بیشترین نفع را به مردم برسانند، بر این اساس هر کسی که به مردم خدمت کند و مردم از وجود وی بهره مند شود، به همان نسبت در پیشگاه خداوند دارای محبوبیت خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار وسیع است، ابراز داشتند: کسانی که در این دستگاه به مردم خدمت می کنند، باید از مدیریت و مهارت لازم برخوردار باشند.

وی با اشاره به مسأله قیمت گذاری ها در جامعه عنوان کردند: بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه مربوط به تحریم ها نیست، بلکه نتیجه کارهای خودمان است؛ امروز قیمت اجناس در بازارها بسیار بالا است، بنابراین باید افرادی باشند که بر این مسأله بسیار مهم نظارت کنند.

مرجع تقلیدشیعیان با بیان اینکه امروز مردم از وضعیت قیمت ها گلایه مند هستند، افزودند: قیمت کالاهایی که نیاز روزمره انسان ها است، بسیار اوج گرفته و ضرورت دارد مسؤولان نسبت به آن نظارت جدی داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه بسیاری از گرانی ها و تفاوت قیمت ها مربوط به تحریم اقتصادی نیست، خاطرنشان کردند: منشأ بسیاری از مشکلات کشور سوء مدیریت برخی مسئولان است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان باید نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر را سرلوحه عمل خود قرار دهد، این نامه را برترین منشور اداره کشورها دانستند و گفتند: حضرت(ع) در این نامه مسأله صعنت و تجارت را مورد توجه قرار داده اند و فرموده اند «با کسانی که در راستای صنعت و تجارت گام بر می دارند، با نرمی برخورد شده و با نظارت دقیق از مسائلی همچون احتکار جلوگیری شود»؛ همچنین در این نامه تأکید شده است که قیمت گذاری ها بر اساس عدالت صورت بگیرد و حقوق همگان در این زمینه رعایت شود.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: امروز مسئولان باید به گونه ای بر مسأله قیمت گذاری نظارت کنند که به فروشندگان و خریداران اجحاف نشود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه متولیان صنعت، معدن و تجارت باید مدیریت کامل در همه ابعاد داشته باشند، عنوان کردند: مسئولان بر همه مباحث اعم از خودرو و خوراک نظارت دقیق داشته باشند.

وی با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی کشور تأکید کردند: امروز باید تدابیری اندیشیده شود، تا بتوانیم این خلأ را جبران کنیم؛ ارزش پول ملی ما در مقایسه با عراق، عربستان و امارات بسیار پایین تر است، چرا باید اینگونه باشد؟ ما باید اشکالات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

مرجع تقلید شیعیان خطاب به حاضران در جلسه یادآور شدند: به گونه ای عمل کنید که جمهوری اسلامی در دنیا نمونه شناخته شود؛ اگر به مبانی اسلامی عمل شود بدون شک در زمینه عدالت به عنوان الگوی همه جهان شناخته خواهیم شد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خدمت کردن به مردم تاریخ ندارد و مسئولان باید در همه حال خادم مردم باشند، خاطرنشان کرد: فراهم آوردن شیرینی در ایام عید برای مردم خوب است، اما مردم باید پول داشته باشند که بتوانند آن را خریداری کنند؛ امروز مردم در سفره خود نان ندارند و امروز ضروری است که مسؤولان کاری کنند که ارزانی در سفره ها مشهود باشد.

انتهای پیام/ش

نظر شما