شناسهٔ خبر: 31758599 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بر اساس آمارهای رویترز؛

هند در ماه فوریه روزانه 260 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرد

آمارهای رویترز نشان می‌دهد که هند د رماه فوریه روزانه 260 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده است. زنگنه می‌گوید سال آ‌ینده روزانه 500 هزار بشکه نفت به هند می‌فروشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمارهای رویترز نشان می‌دهد، میزان واردات نفت خام هند از ایران در ماه فوریه نسبت به سا‌ل‌های گذشته با 60 درصد کاهش به 260 هزار بشکه در روز رسید. 

ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر تحریم‌ها را علیه ایران اعلام کرد، اما به 8 کشور معافیت تحریمی 6 ماهه برای واردات نفت از ایران داد، از جمله ‌آنها هند است. قرار شد هند تا ماه می 300 هزار بشکه در روز نفت از  ایران وارد کند. 

آمارها نشان می‌دهد میزان واردات نفت هند در ماه فوریه 4 درصد نسبت به ژانویه کاهش داده است. ایران هشتمین کشور بزرگ تامین کننده نفت هند در ماه فوریه بود در حالی که جایگاه ایران در ماه ژانویه هفتم محسوب می‌شد. 

آمارها نشان می‌دهد که این جایگاه نسبت به سال گذشته سه رتبه نزول داشته است. ماه گذشته سهم تهران از کل واردات نفت هند با 5 درصد کاهش یافت. 

آن طور که زنگنه وزیر نفت ایران گفته، ایران امیدوار است که در سال آینده روزانه 500 هزار بشکه نفت به هند بفروشد. ایران حمل رایگان و افزایش زمان بازپرداخت را به هند پیشنهاد داده است. 

کل واردات نفت در ماه فوریه 5 میلیون بشکه در روز بوده که حدود 4.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

انتهای پیام/ب

نظر شما