شناسهٔ خبر: 31756741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۶.۵ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۵۸۱ واقعه ولادت در خراسان‌جنوبی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  فاطمی مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی  گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۵۸۱ واقعه ولادت در خراسان‌جنوبی ثبت شده که تعداد پسران ۷ هزار و ۹۸۳ و تعداد دختران ۷ هزار و ۵۹۸ مورد بوده است.

وی با بیان این‌که تعداد واقعه ولادت ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد کاهش داشته است، افزود: از مجموع این وقایع ثبت شده در ۱۱ ماهه امسال ۱۷ هزار و ۸۴۲ واقعه شهری و ۱۴ هزار و ۷۳۹ واقعه روستایی بوده است.

فاطمی ادامه داد: بیشترین میزان فرزندآوری در بین مادران ٢۵ تا ٢٩ سال بوده و مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله و ۲۰ تا ۲۴ ساله در رتبه‌های بعدی فرزندآوری هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فراوانی نام‌ها در ۱۱ ماهه امسال برای نوزادان پسران ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین و در بین نوزادان دختر فاطمه زهرا، فاطمه، زینب، زهرا و حلما بوده است.

وی میزان وقایع وفات ثبت‌شده در خراسان جنوبی را طی ۱۱ ماهه امسال را ۳ هزار و ۵۲۷ واقعه بیان کرد و افزود: از این تعداد فوت شده یک هزار و ۹۳۵ مرد و یک هزار و ۶۰۲ زن بوده است.

فاطمی با بیان این‌که تعداد وقایع فوت ثبت شده در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: از این تعداد واقعه فوت تعداد یک هزار و ۹۱۴ واقعه شهری و یک هزار و ۶۱۳ واقعه روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که بیشترین فوت‌شدگان در ۱۱ ماهه امسال مربوط به گروه سنی ٧۵ سال و بیشتر بوده است، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین میزان دلیل وقایع فوت را به خود اختصاص داده است.

فاطمی با بیان این‌که از ابتدای طرح مکانیزه کردن شناسنامه تاکنون ۲۸۸ هزار و ۴۱۴ فقره صادر شده است، افزود: در ۱۱ ماهه امسال در سطح استان ۳۵ هزار و ۴۹۱ شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

وی با بیان این‌که پایان امسال آخرین مهلت برای ثبت نام کارت ملی هوشمند است و از سال آینده کارت‌های قدیمی ملی معتبر نخواهد بود و مردم نسبت به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند، افزود: از بهمن ماه ۹۱ تا ابتدای اسفندماه امسال ۴۸۴ هزار و ۲۲۹ درخواست ثبت نام کارت ملی هوشمند ثبت شده است.

انتهای پیام / ط ا

کارت‌های ملی قدیمی سال آینده اعتبار ندارند

برچسب‌ها:

نظر شما