شناسهٔ خبر: 31756399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با رئیس مجلس گرجستان

احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان و هیأت همراه در محل مجلس گرجستان با ایراکلی کوباخیدزه رییس مجلس گرجستان دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی، رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان، در ابتدای این دیدار با با تبریک یکصدمین سال تاسیس مجلس گرجستان، روابط دو کشور را دوستانه و تاریخی توصیف کرد و گفت: «روابط پارلمانی بین دو کشور بسیار خوب و در سطح گسترده است»

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، همچنین در خصوص موضوع مشکلات تردد ایرانیان به گرجستان نیز اظهار داشت: «مشکلات موجود بین دو کشور نیاز به بازسازی ساختاری دارد و ضرورت دارد که مسایل مطروحه با درایت مسوولین گرجی حل و فصل شود».

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در این دیدار با اشاره به تاثیر روابط پارلمانی در توسعه مراودات میان مردم دو کشور را مهم و سازنده دانست.

وی ارتباطات سیاسی فیمابین را به دلیل اراده رهبران دو کشور  رو به گسترش خواند و گفت: «علیرغم افزایش رشد روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور طی سالهای گذشته، هنوز به سطح مطلوب نرسیده است که امیدواریم با اجرای پروژه‌‌‌های مشترک و  بهره گیری مناسب  از ظرفیت های فراوان موجود ، شاهد ارتقای بیش از پیش روابط اقتصادی میان  ایران و گرجستان باشیم.

ایراکلی کوباخیدزه، رئیس مجلس گرجستان نیز در این دیدار روابط دو کشور را به دلیل اشتراکات تاریخی و جغرافیایی و فرهنگی بسیار خوب و با اهمیت توصیف کرد.

رئیس مجلس گرجستان  با اشاره به اهمیت مراودات تجاری، اقتصادی و فرهنگی گفت: «تلاش برای تقویت روابط و مناسبات فی‌مابین، منافع متقابل فراوانی برای دو کشور  در پی خواهد داشت».

در این دیدار، سیدجواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و یعقوب شیویاری، سعید باستانی، علی کاظمی باباحیدری، محمدرضا ملکشاهی راد خرم آباد نمایندگان مردم میانه ، تربت جام ، اردل وفارسان و خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان  نیز حضور داشتند.

 

نظر شما