شناسهٔ خبر: 31753536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

مردم از وضعیت بازار گلایه مند هستند | مشکلات نتیجه سوء مدیریت مسؤولان است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم از وضعیت قیمت ها گلایه مند هستند، بر ضرورت نظارت دقیق بر مسأله قیمت گذاری ها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خدمت به جامعه یکی از مباحث مورد تأکید اسلام است، گفت: بر اساس روایات، شریف ترین عبادت ها، آن است که انسان توفیق داشته باشد که به انسان ها خدمت کند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی نورانی محبوب ترین مردم نزد خداوند را کسانی دانسته اند که بیشترین نفع را به مردم برسانند، بر این اساس هر کسی که به مردم خدمت کند و مردم از وجود وی بهره مند شود، به همان نسبت در پیشگاه خداوند دارای محبوبیت خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار وسیع است، ابراز داشت: کسانی که در این دستگاه به مردم خدمت می کنند، باید از مدیریت و مهارت لازم برخوردار باشند.

وی با اشاره به مسأله قیمت گذاری ها در جامعه عنوان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه مربوط به تحریم ها نیست، بلکه نتیجه کارهای خودمان است؛ امروز قیمت اجناس در بازارها بسیار بالا است، بنابراین باید افرادی باشند که بر این مسأله بسیار مهم نظارت کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز مردم از وضعیت قیمت ها گلایه مند هستند، افزود: قیمت کالاهایی که نیاز روزمره انسان ها است، بسیار اوج گرفته و ضرورت دارد مسؤولان نسبت به آن نظارت جدی داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه بسیاری از گرانی ها و تفاوت قیمت ها مربوط به تحریم اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: منشأ بسیاری از مشکلات کشور سوء مدیریت برخی مسؤولان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسؤولان باید نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر را سرلوحه عمل خود قرار دهد، این نامه را برترین منشور اداره کشورها دانست و گفت: حضرت(ع) در این نامه مسأله صعنت و تجارت را مورد توجه قرار داده اند و فرموده اند «با کسانی که در راستای صنعت و تجارت گام بر می دارند، با نرمی برخورد شده و با نظارت دقیق از مسائلی همچون احتکار جلوگیری شود»؛ همچنین در این نامه تأکید شده است که قیمت گذاری ها بر اساس عدالت صورت بگیرد و حقوق همگان در این زمینه رعایت شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز مسؤولان باید به گونه ای بر مسأله قیمت گذاری نظارت کنند که به فروشندگان و خریداران اجحاف نشود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه متولیان صنعت، معدن و تجارت باید مدیریت کامل در همه ابعاد داشته باشند، عنوان کرد: مسؤولان بر همه مباحث اعم از خودرو و خوراک نظارت دقیق داشته باشند.

وی با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی کشور تأکید کرد: امروز باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم این خلأ را جبران کنیم؛ ارزش پول ملی ما در مقایسه با عراق، عربستان و امارات بسیار پایین تر است، چرا باید اینگونه باشد؟ ما باید اشکالات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

این مرجع تقلید خطاب به حاضران در جلسه یادآور شد: به گونه ای عمل کنید که جمهوری اسلامی در دنیا نمونه شناخته شود؛ اگر به مبانی اسلامی عمل شود بدون شک در زمینه عدالت به عنوان الگوی همه جهان شناخته خواهیم شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خدمت کردن به مردم تاریخ ندارد و مسؤولان باید در همه حال خادم مردم باشند، تأکید کرد: فراهم آوردن شیرینی در ایام عید برای مردم خوب است، اما مردم باید پول داشته باشند که بتوانند آن را خریداری کنند؛ امروز مردم در سفره خود نان ندارند و امروز ضروری است که مسؤولان کاری کنند که ارزانی در سفره ها مشهود باشد./841/پ201/ق

نظر شما