شناسهٔ خبر: 31753251 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تحقق ایجاد تمدن دریایی ایران در گام دوم انقلاب

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایجاد تمدن دریایی ایران بزرگ در گام دوم انقلاب به دست جوانان دانش‌آموخته ارتش راهبردی نیروی دریایی محقق می‌شود افزود: آینده انقلاب اسلامی به دست جوانان سپرده‌شده و یقیناً ایجاد تمدن دریای سرزمین بزرگ ایران پس از ۴۰ سال نخست انقلاب اسلامی با دستان جوانان متخصص و متعهد محقق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس؛  امیر دریادار حسین خانزادی صبح امروز در مراسم دانش‌آموختگی و دریافت درجه دانش آموزان فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم علیه‌السلام نداجای رشت اظهار کرد: آنچه در رژه یگان‌های نمونه امروز پیدا بود صلابت و اقتدار نیروهای راهبردی دریایی ارتش ازجمله دانش‌آموختگان و دانش آموزان مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم بود.

وی آمادگی نیروی دریایی ارتش را برای همگان معلوم و محسوس برشمرد و گفت: باید با این آمادگی سطح بالا بدانیم که سرباز کدام ناحیه جغرافیایی از این زمین هستیم و باید چه اقداماتی را در راستای اعتلای نظام در پیش بگیریم.

فرمانده نداجا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مرکز غرب آسیا قرارگرفته که از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است بیان کرد: موقعیت گذرگاهی یکی از موقعیت‌های بسیار مهم کره زمین محسوب می‌شود که می‌توان گفت ایران با قرار گرفتن در این منطقه مرکز زمین جای دارد.

وی با بیان اینکه منطقه غرب آسیا باوجود گذرگاه‌های حساس نقطه اتصال سه قاره محسوب می‌شود و به ظرفیت بزرگ تجاری و جابجایی کالا تبدیل‌شده گفت: ایران با قرار گرفتن در این منطقه به مرکز ترابری انرژی جهان تبدیل‌شده و از حساسیت و موقعیت بسیار بالایی برخوردار است به‌طوری‌که متوقف کردن گذرگاه‌ها می‌تواند توقف انرژی در جهان را مبدل سازد.

خانزادی با بیان اینکه ارتش راهبردی نیروی دریایی طی سال‌های متمادی از سواحل کشور به‌ویژه خلیج‌فارس حفظ و حراست کرده و سرمایه‌ای به نام عزت در کشور به دست آورده افزود: خلیج‌فارس، تنگه هرمز و سایر تنگه‌های حساس و راهبردی ایران منطقه اقیانوس هند را به کریدور شمال-جنوب متصل کرده و ایران را با ظرفیت‌های عظیمش در دنیا به قدرت عملیاتی تبدیل ساخته است‌.

وی با بیان اینکه دوسوم تجارت دریایی توسط گذرگاه‌های مهم ایران انجام می‌شود و این فرصت بزرگی را برای تعامل و همکاری سایر کشورها با ایران را فراهم می‌سازد گفت: امروز ایران با داشتن گذرگاه‌های حساس و قرار گرفتن در مرکز انرژی جهان و تبادلات تجاری و مالی به کانون توجه جهان تبدیل‌شده و حفظ و حراست از آن بیش از گذشته موردتوجه است.

فرمانده نداجا با اشاره به پیروزی ایران در جنگ نابرابری تحمیلی علیه ایران خاطرنشان کرد: درحالی‌که دنیا پشت دشمن ایستاد فرزندان این مملکت در عین نابرابری دشمن و ناباوری آن‌ها مقاومت کرد و حاضر نشد جزئی از خاک خود را به دشمن بسپارد.

خانزادی با بیان اینکه فرزندان و جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از ظرفیت‌های خود استفاده کرده‌اند درحالی‌که دشمن انتظار نداشت ایران بتواند مقاومت کند تصریح کرد: به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح ازجمله ارتش راهبردی نیروی دریایی، ایران اسلامی هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد شرایط تلخ جنگ مجدد تکرار شود.

وی موفقیت حاصله ایران طی ۴۰ سال اخیراً بیانگر حرکت جهادی و مستمر آن برشمرد و گفت: ایران اسلامی در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی حرکت جهادی انجام داده به‌گونه‌ای که امروز ما در اکثر علوم و فنون به استقلال کامل رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استقلال کامل ایران در آموزش نیروهای تخصصی بیان کرد: امروز ایران اسلامی به استقلال کامل در آموزش رسیده درحالی‌که درگذشته برای تربیت نیروی متخصص، کارکنان خود را به خارج از کشور اعزام می‌کرد و فرهنگ عاریه‌ای را به داخل کشور می‌آورد.

خانزادی با اشاره به برگزاری نشست بین‌المللی  سال گذشته ارتش راهبردی جهان در تهران بیان کرد: برگزاری چنین اجلاس مهم و بین‌المللی در ایران اسلامی تحسین مدعیان نیروی دریایی جهان را برانگیخت به‌گونه‌ای که آن‌ها اذعان کردند کاری که نیروی دریایی جوان ایران کرده هیچ‌گاه آن‌ها نمی‌توانند به ثمر برسانند.

وی همچنین ساخت تجهیزات نظامی و لجستیکی توسط ارتش راهبردی نیروی دریایی را یکی دیگر از افتخارات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: تجهیزاتی را که جوانان ایرانی متخصص و متعهد در داخل ساخته‌اند ازجمله ناوشکن‌های جماران، سهند و حتی هواپیماهای بومی ره‌گیری و انهدام پرنده‌های دشمن بسیار مهم و ارزشمند هستند به‌گونه‌ای که دشمن باور نمی‌کند ایران اسلامی بتواند چنین تجهیزاتی را بسازد.

فرمانده نداجا با بیان اینکه ایران اسلامی چهار دهه موفقیت را باصلابت و اقتدار پیشرفته تصریح کرد: مسیر اقتدار و صلابت و حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش متوقف نمی‌شود بلکه در گام دوم انقلاب به گونه مضاعف توسط جوانان ادامه خواهد یافت.

خانزادی با بیان اینکه پیمودن مسیر پرافتخار و اقتدار و صلابت ایران اسلامی در آب‌های شمال جنوب با تلاش جوانان محقق می‌شود افزود: جوانان باید برای دستیابی به مسیر اقتدار و صلابت برای ملت ایران باایمان شجاعت و دانش حرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه جوان دانش‌آموخته ارتش امروز باید ایمان شجاعت و دانش را توأم با یکدیگر داشته باشد تصریح کرد: باید به خداوند، انقلاب و ولایت‌فقیه ایمان داشت و همچنین اگر شجاعت نباشد و مرعوب دشمن می‌شویم و اگر دانش کافی نداشته باشیم مجبوریم از روی دست دشمن تجهیزات نظامی بسازیم.

فرمانده نداجا با تأکید بر اینکه ارتش راهبردی نیروی دریایی در آغاز یک راه است گفت: نیروی راهبردی جوان باید موجب اقتدار ایران باشد و انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به جوانان سپرده‌شده که باید جوانان در این گام موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران و جهان باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد تمدن دریایی ایران بزرگ در گام دوم انقلاب به دست جوانان دانش‌آموخته ارتش راهبردی نیروی دریایی محقق می‌شود افزود: آینده انقلاب اسلامی به دست جوانان سپرده‌شده و یقیناً ایجاد تمدن دریای سرزمین بزرگ ایران پس از ۴۰ سال نخست انقلاب اسلامی با دستان جوانان متخصص و متعهد محقق خواهد شد.

در این مراسم یگان‌های نمونه و مقتدر نیروی راهبردی دریایی ارتش زا صلابت و نظم بی‌نظیر از مقابل دیدگان امیر دریادار خانزادی رژه رفتند.

همچنین از خانواده معظم شهدا، جانبازان، فرماندهان نمونه، گردان نمونه و دانش آموزان برتر مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم علیه‌السلام رشت تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما