شناسهٔ خبر: 31752647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

گزارش فارس از دستاور مهم در رزمایش پهپادی سپاه

MQ۱ ایرانی برای نخستین بار عملیاتی شد

در جریان برگزاری رزمایش بزرگ پهپادی «الی بیت المقدس» نیروی هوافضای سپاه، سردار امیرعلی حاجی فرمانده این نیرو از شرکت برخی پهپادهای ایرانی مشابه مدل پهپاد MQ۱ آمریکایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در جریان برگزاری رزمایش بزرگ پهپادی «الی بیت المقدس» نیروی هوافضای سپاه، سردار امیرعلی حاجی فرمانده این نیرو از شرکت برخی پهپادهای ایرانی مشابه مدل پهپاد MQ1 آمریکایی خبر داد.

پهپاد MQ1 آمریکایی که پس از پهپاد RQ-170 به غنیمت گرفته شد، برای نخستین بار در بازدید علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.


پهپاد MQ1 آمریکایی

پهپاد رزمی MQ-1 ساخت شرکت General Atomics آمریکا است که از سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون در خدمت در نیروی زمینی ارتش آمریکا است و قابلیت حمل تسلیحات هوا به زمین و محموله های جنگالی را دارد.

جمع آوری و شناسایی سیگنال های الکترونیک و ایجاد اخلال بر روی سامانه های الکترونیک، حمل رادار نقشه برداری سری و حمل تسلیحاتی مثل موشک های AGM-114 هلفایر برای عملیات رزمی هوا به سطح از جمله قابلیت های رزمی MQ-1 است.


پهپاد MQ1 ایرانی

این پهپاد که در سال‌های گذشته به قابلیت های جدید چون افزایش راندمان موتور، افزایش میزان سوخت و آنتن‌های ارتباطی جدید مجهز شده است، به فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا تحویل داده شده و جزو تسلیحات و سامانه‌های مهم و راهبردی ارتش آمریکا است.

ارزش هر فروند از این پهپاد بر اساس تخمین‌ها معادل ۲۱ میلیون دلار است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما