شناسهٔ خبر: 31752168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سپاه صاحب بزرگترين ناوگان پهپاد بمب افکن تهاجمي منطقه شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- با طلوع قدرت هوايي جديد کشور در رزمايش` الي بيت المقدس 1 `، نيروي هوا فضاي سپاه صاحب بزرگترين ناوگان پهپاد بمب افکن تهاجمي منطقه شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، رزمايش بزرگ پهپاد تهاجمي - رزمي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با نام ` الي بيت المقدس 1` در منطقه عمومي خليج فارس برگزار شد.
در اين رزمايش که با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلي رشيد فرمانده قرارگاه مرکزي حضرت خاتم الانبيا (ص)، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه و جمعي ديگر از فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح در منطقه عمومي خليج فارس برگزار شد، براي نخستين بار تعداد 50 فروند هواپيماي بدون سرنشين تهاجمي 170 RQ ايراني همراه با تعدادي ديگر از پهپادهاي تهاجمي و رزمي شرکت کردند.
اين براي نخستين بار در ايران و نيز کشورهاي ديگر است که اين تعداد پهپاد همزمان در يک عمليات تهاجمي - رزمي، در فاصله بيش از يکهزار کيلومتر دورتر از هدف همزمان پرواز و در يک زمان مشخص با حضور روي اهداف از پيش تعيين شده آنها را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم کرد.
سرلشکر غلامعلي رشيد در اين رزمايش با بيان اينکه امروز شاهد قوي ترين رزمايش هاي نيروي هوافضاي سپاه با نام الي بيت المقدس بوديم، گفت: آمريکايي ها که وعده مي‌دادند جشن 40 سالگي انقلاب اسلامي برگزار نخواهد شد، با مشاهده حضور ده ها ميليوني مردم ايران در صحنه راهپيمايي 22 بهمن سال 97 و پرواز ده ها فروند هواپيماي بدون سرنشين نيروي هوافضاي سپاه با پرواز از کيلومترها دورتر از نقاط مختلف و هجوم به يک نقطه به عنوان پايگاه نمادين دشمن، اهداف خود را به طور دقيق مورد اصابت و انهدام قرار دادند، بايد احساس حقارت و شرمساري کنند.
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه نيز با تحسين اقدام و اراده نيروي هوا فضاي سپاه در قدرت‌نمايي امروز خاطرنشان کرد: تحريم جواب داد و به رغم آمال و آرزوهاي پوچ و شيطاني آمريکا و ديگر بدخواهان ملت ايران، شاهد پرواز ده ها فروند پهپاد رزمي مدرن و پيشرفته بومي RQ 170 ايراني و پهپادهاي تهاجمي - رزمي ديگر در يک رزمايش بزرگ و عمليات تهاجمي منحصربه‌ فرد بوديم.
وي افزود: نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به اذن الله بر خود مي بالد که خط مقدم و طلايه دار توليد پهپادهاي پيشرفته و مدرن با ويژگي کاملاً ايراني و بومي در شرايط تحريم قرار گرفته است.
سردار سلامي تاکيد کرد: همه پرنده هاي شرکت کننده در اين رزمايش، اهداف خود را به دقت منهدم کردند، اين پهپاد ها پديده اي نوظهور در حوزه اقتدار دفاعي و صنعت نظامي کشور ما هستند که براي نخستين بار و به صورت همزمان و تهاجمي در يک رزمايش افتخارآميز در منطقه خليج فارس به نمايش گذارده مي شوند.
سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به اينکه همه فناوري هاي توسعه اين پهپادها در مرکز تحقيقات و سازمان خودکفايي اين نيرو طراحي، توليد و عملياتي شده است، گفت: خداي بزرگ را شاکريم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سايه تدابير و منويات حکيمانه و دورانديشانه مقام معظم رهبري و فرماندهي کل قوا امروز دارنده بزرگترين ناوگان هواپيماي بدون سرنشين بمب افکن تهاجمي در منطقه است.
سردار حاجي زاده تصريح کرد: يکي از ويژگي‌هاي اين رزمايش قدرت طراحي و برنامه‌ريزي پرواز همزمان پهپادها در يک منطقه جغرافيايي بسيار کوچک است که طلوع يک قدرت هوايي جديد را در ايران اسلامي رقم زده است.
وي با اشاره به اينکه نيروها و پرنده هاي شرکت کننده در اين رزمايش شامل يگان‌هاي پهپادي سپاه در استان هاي خوزستان، بوشهر ، فارس و هرمزگان مي باشد، افزود: پهپاد هاي شرکت کننده در نقاط متعدد به صورت همزمان به سمت منطقه تعيين شده در جزيره بني فارو حرکت کردند و اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار دادند و آنها را منهدم کردند.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به شرکت برخي پهپادهاي مدل مشابه MQ1 آمريکايي در اين رزمايش تاکيد کرد: اين اقدام سيلي محکمي به گوش استکبار است و به آنها يادآوري مي کند پول هاي گزافي که در منطقه هزينه مي کنند، اين نتايج را براي شما به بار مي آورد.

نظر شما